تاریخ انتشار :

سانسور در ايتاليا بيداد مي‌كند

دین اسلام به همه زمینه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان پرداخته

مردم کشور ایتالیا بیشتر کاتولیک هستند که درباره اسلام شناختی ندارند بخصوص درباره امام خامنه‌ای چیزی نمی دانند یعنی رسانه‌ها اجازه اطلاع‌رسانی دقیق به مردم را نمی‌دهند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ): معصومه طاهری ویژگی جهان شمولی دین اسلام، تشنگان حقیقت را در اقصا نقاط جهان به خود جذب می‌کند. افرادی که عمدتا از فرهیختگان ودانشمندان هر جامعه بوده‌ و زندگی خود را وقف دانستن وکشف حقیقت کرده‌اند. و بعد از درک حقیقت و انتخاب راه درست؛ مبارزه و تلاش‌شان چندین برابر می شود زیرا باید در مورد دین جدیدی که انتخاب کرده اند سال‌ها مطالعه کرده و مجاهده کنند. تا به قول مقام عظمای ولایت بتوانند در کشورهای‌شان هم‌چون یک نور‌افکن قوی روشنایی بدهند. آنا جووانا مالو دورتو؛ رییس مرکز فرهنگی دینی توحید، در شهر تورینوی ایتالیا ، ده سال قبل به دین اسلام تشرف پیدا کرده است. وی در حال حاضر با وجود فشارهای دولت ایتالیا به تبلیغ تشیع می‌پردازد:

download-1
در ابتدا برایمان نقل کنید چه چیز دین اسلام برای شما جذابیت داشت که به آن گرایش پیدا کردید؟
اسلام در مقایسه با مسیحیت و یهودیت دین کامل‌تری است و پیام‌های زیادی دارد که در دل آن نهفته است و مسلمانان این فرصت را دارند تا آن‌ها را پیدا کنند.از سویی دیگر دین اسلام به همه زمینه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان پرداخته است و برای انسان ارزش قائل است به او نشان می‌دهد که چگونه بهترین باشد و در زندگی چگونه عمل کند چطور با مشکلات و موانع زندگی مواجه شود واز همه مهم‌تر ارزش‌های خودش را بشناسد وبه راحتی خودش را دستخوش این زندگی مادی نکند این‌هادر دین اسلام برایم جالب بود.


-بزرگ‌ترین مشکل ومحدودیت مسلمانان بخصوص شیعیان ایتالیا چیست؟
تحت کنترل ونظارت نیروهای پلیس هستند و هرکاری انجام می‌دهند مانند بازپرسی باید سوال وجواب پس بدهند و برای پلیس روشن کنند که هدف‌شان از انجام فلان کار چه بوده است وما هم چون شیعه هستیم و یک مرکز توحیدی را اداره می‌کنیم و از همه مهم‌تر با ایران ارتباط داریم با مشکلات زیادی مواجه هستیم و باید به سوالات پلیس جواب بدهیم همین سفر به ایران هم موقع بازگشت مطمئنا با بازجویی پلیس ایتالیا همراه خواهد بود که چرا به ایران آمدم وچه هدفی داشتم.(می‌خندد)


شما همشهری شهید ادواردو آنیلی در شهر تورینو بودید درمورد آن شهید قبل و بعد از شهادتش برای مان بگویید
قبل از شهادتش که من خبر ندارم به خاطر این‌که او با ثروت افسانه‌اش کاری به ما نداشت فقط از طریق رسانه‌ها از آن‌ها خبرداشتیم. بعد از مرگش هم رسانه‌ها این‌طور اعلام کردند که او معتاد و بیمار روانی بوده من اولین باری که به ایران آمدم با واقعیت در کشور ایران آشنا شدم واین انعکاس مردم ایران بود که مرا کنجکاو کرد همین مساله در گرایش من به اسلام موثر بود. امروز من می‌توانم بگویم از وجدانم راضی هستم که شخصیتی مثل شهید دکتر ادواردو را می‌شناسم وامیدوارم بقیه مردم ایتالیا هم او را بشناسند و به وجودش افتخار کنند. به ادواردو غبطه می‌خورم که با خواندن چند آیه قرآن آن‌گونه متحول شد ولی من اگر چندین بار قرآن را هم بخوانم به درک او ازحقیقت نمی‌رسم.
درحال حاضر مردم تورینو شهر ادواردو نسبت به آن شهید چه نگاهی دارند؟
این مهم است که همشهری ادواردو دنبال‌روی راه او باشد و این مساله باید از جایی شروع بشود که هر تورینویی در ایتالیا حقیقت ماجرای ادواردو را بداند، ولی درایتالیا متاسفانه آزادی جریان خبر و انعکاس اطلاعات مانند کشور ایران نیست،‌ بلکه آن‌جا سانسور شدید خبری وجود دارد و بیداد می‌کند بخصوص وقتی در مورد مرگ پسر خاندان آنیلی‌ها باشد؛ مردم همان چیزهایی را می‌دانند که اخبار و رسانه‌ها به خوردشان می‌دهند به همین خاطر چه از نظر این‌که ادواردو چگونه مسلمان شد وچه از نظر نحوه مرگ مشکوک او ابهام وجود دارد و اکثر مردم ایتالیا نمی‌دانند چطور او کشته شد یک‌سری دروغ‌پردازی‌ها و حرف‌های بی‌محتوا که از طریق رسانه‌ها به ما انتقال می‌دهند. بایکوت رسانه‌ای شدید اجازه افشای حقایق را نمی‌دهد می‌گفتند او بیمار روانی بر اثر مصرف مواد مخدر شده و همین عامل مرگ تنها وارث آنیلی‌ها بوده است.


-شما به عنوان یک زن مسلمان حجاب دارید واین برای ایتالیایی‌ها بیگانه است نشان می‌دهد شما جزو اقلیت خاص محسوب می‌شوید آیا تا به‌حال به خاطر حجاب مشکلاتی داشتید؟ برخورد مردم چگونه بوده است؟
در بیشتر مواقع با آشنایان و دوستانم سر این مساله بحث دارم ولی من به آن‌ها می‌گویم که این حجاب من(اشاره به روسری‌اش) سلاح امنیتی من است و برای من حریم درست کرده تا در امان باشم .
– با توجه به این‌که درحال حاضر یهودیان صهیونیسم بر تمام دارای خانواده آنیلی تسلط پیدا کرده‌اند شرایط فعلی این خانواده و ثروت رویایی به چه صورتی است؟
اکثر کارخانه‌های آنیلی‌ها به برزیل و شرق اروپا منتقل شده و آن‌جا هدایت می‌شوند برخی کارخانه‌ها هم تعطیل شده‌اند و کارگران آن‌ها هم بیکار هستند و شرایط خوبی ندارند کارخانه فیات در حال تعطیلی و روبه ورشکستگی است، زیرا حقوق کارگران را نمی‌دهند و دولت ایتالیا دچار افت شدید اقتصادی شده است این پایه‌های اقتصادی ایتالیا هم، مانند سایر بخش‌های کشور شرایط خوبی ندارند. مردم معترض و ناراضی هستند این کارخانه‌ها و ثروت‌های میلیاردی در خانواده الکان و زیر نفوذ صهیونیست‌ها به تاراج برده شد.

 

-شما به عنوان مسول فرهنگی در مرکز توحید تورینو فعالیت دارید این مرکز با چه هدفی تشکیل شده و چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهید؟
البته این مرکز یک مسجد است که بیشتر درقالب فعالیت‌های فرهنگی و دینی کار می‌کنیم ما برای بچه‌ها چه مسلمان و چه غیر مسلمان کلاس‌های هنری وسفال‌گری با رویکرد دینی می‌گذاریم در کنار آن هم کلاس‌های آموزش زبان عربی داریم.
مرکز فرهنگی شما و فعالیت‌های مسلمانان ایتالیا از سوی نژاد‌پرستان با مشکل مواجه نیست؟
در کشور ایتالیا نژادپرست به صورتی که درکشورهای دیگر اروپایی وآمریکایی است، وجود ندارد ولی به دلیل تبلیغات رسانه‌ها علیه اسلام دچار نوعی پیش‌داوری و قضاوت ازپیش هستند مشکل اطلاعاتی و آگاهی دارند و برایشان این پوشش و رفتارها عجیب است و مدام سوال و جواب می‌کنند.


اوضاع ایتالیا در گرایش به دین اسلام چگونه است؟
مردم کشور ایتالیا بیشتر کاتولیک هستند که درباره اسلام شناختی ندارند بخصوص درباره امام خامنه‌ای چیزی نمی دانند یعنی رسانه‌ها اجازه اطلاع‌رسانی دقیق به مردم را نمی‌دهند. مردم ایتالیا دو دشمن بزرگ دارند؛ یکی جاهلیت آن‌هم در عصر مدرن و دیگری تبلیغات ضد اسلام و مسلمانان که به شدت هم رایج است. سیاه‌نمای رسانه‌ها به اندازه‌ای زیاد است که مردم نسبت به ایران بدبین شده‌اند و چون آگاهی وشناختی ندارند تحت تاثیر قرار گرفته‌اند . به نظر من چنین برنامه‌هایی مثل یادبود شهید آنیلی می‌تواند درک و شناخت مردم را درایتالیا بالا ببرد تا نسبت به افشای حقایق دقیق‌تر باشند.

– شما در یازدهمین سالگرد شهید ادواردو آنیلی به عنوان سخنران شرکت کردید چه پیامی برای این همایش وبه ویژه ایرانیان داشتید؟
ایران بزرگ‌ترین حامی مسلمانان جهان است و بخصوص در مورد شهادت تراژیک و غم‌انگیز ادواردو انیلی ، به همین خاطر از همه ایرانیان خواهش دارم که عشق و علاقه خودتان را به ادواردو قطع نکنید، زیرا او شهید است و همان‌طور که در اسلام آمده شهیدان زنده هستند و او هم ما را می‌بیند. ازمردم ایران خواستم که درباره این موضوعات بیشتر صحبت کنید و تصویربرداری داشته باشید بعد آن را به همه دنیا بفرستید. راه این شهیدان غریب را ادامه بدهید به خاطراین‌که در ایتالیا اصلا این امکان وجود ندارد.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار