تاریخ انتشار :

انجمن اسلامی وایکاتو نیوزلند

هفته بیداری اسلامی با هدف ارزیابی «مفاهیم عمیق تر حلال در شریعت اسلامی» در نیوزلند

هفته بیداری اسلامی با عنوان «حلال: مفاهیمی به غیر از حلال» قرار است در روزهای ۱۷ تا ۲۲ سپتامبر در مسجد انجمن اسلامی وایکاتو در نیوزلند برگزار شود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،    به نقل از aboutislam، هفته بیداری اسلامی با هدف ارزیابی «مفاهیم عمیق تر حلال در شریعت اسلامی» توسط انجمن اسلامی وایکاتو، یکی از منطقه‌های کشور نیوزیلند می شود.

بیداری اسلامی قرار است در روزهای ۱۷-۲۲ سپتامبر با عنوان «حلال: مفاهیمی به غیر از غذا» برگزار می شود.

اسد محسن رئیس انجمن اسلامی وایکاتو، در این باره به خبرنگاران گفت: هدف ما از برگزاری هفته بیداری اسلامی، تصحیح دیدگاه و نظرات مردم درخصوص دین اسلام و همچنین واژه حلال است.

وی در ادامه توضیح داد: حلال به معنای «مشروع» می باشد، چیزی که شما می توانید مصرف کنید و لذت ببرید، بنابراین تنها در رابطه با غذا نمی باشد، بلکه یک سبک زندگی متفاوت است. واژه حلال همچنین به رفتار شما برمی گردد و رفتار حلال چیزی است که اسلام به شما آموزش می دهد.

این مسئول انجمن اسلامی در ادامه واژه حرام را توضیح داده و گفت: مردم وقتی عصبانی شده، رفتارهای خشونت آمیز از خودشان نشان داده و سعی می کنند به یکدیگر آسیب بزنند، این خودش حرام است. برای همین ما تصمیم گرفتیم معانی واژه حرام را نیز فرای غذا توضیح دهیم. بیشتر اوقات وقتی به واژه های حلال و حرام توجه می کنیم تنها به غذا فکر می کنیم، اما واژه حلال در اعمال و شیوه زندگی ما تعریف می شود.

براساس برنامه ریزی های انجام شده، رویدادهای «هفته بیداری اسلامی» که قرار است در مسجد همیلتون برگزار شوند شامل «نشست میان ادیانی» در روز دوشنبه ۱۷ سپتامبر است که سخنرانان در آن به توضیح معانی حلال خواهند پرداخت، در روز شنبه ۲۲ سپتامبر نیز «روز درهای باز در مسجد» برگزار خواهد شد که به گفته محسن، هدف اصلی آن «صراحت و نزدیکی بیشتر جامعه اسلامی به مردم شهر و برهم کنش آن ها با یکدیگر» است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار