تاریخ انتشار :

روزنامه مسیحی «لاکروآ»؛فرانسه

در سال ۲۰۶۰ تعداد مسلمانان در جهان از مرز ۳ میلیارد نفر فراتر خواهد رفت

روزنامه مسیحی «لاکروآ»ی فرانسه در مقاله‌ای نوشت: در سال ۲۰۶۰ تعداد مسلمانان در جهان از مرز ۳ میلیارد نفر فراتر خواهد رفت.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،  فرانسه در بین کشورهای اروپایی مهم ترین جامعه مسلمانان اروپا را دارا است. شروع و خاتمه مراسم حج سبب می‌شود که موضوع اسلام و مسلمانان در این کشور مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد. روزنامه مسیحی «لاکروآ» نیز در همین ارتباط مقالات متعددی در خصوص اسلام در جهان و مناسک حج منتشر کرد. در یکی از مقالات این روزنامه آماری از افزایش جمعیت مسلمانان در جهان ارائه داده و می‌نویسد: در سال ۲۰۶۰ تعداد مسلمانان در جهان از مرز ۳ میلیارد نفر فراتر خواهد رفت.

این روزنامه به نقل از شبکه رادیویی «آر ت ال» فرانسه به تحقیقی اشاره دارد که توسط مؤسسه آمریکایی  «Pew Center » صورت گرفته که بر اساس آن شمار مسلمانان تا سال ۲۰۶۰ به سه میلیارد نفر خواهد رسید. این در حالی است که تعداد مسلمانان در جهان در سال ۲۰۱۰ حدود ۱/۶ میلیارد نفر بوده است و به همین دلیل اسلام پس از مسیحیت دومین دین مهم در جهان محسوب می‌شود.

در ادامه همین مقاله آمده است: بیش از دو سوم مسلمانان (۶۲ درصد) در منطقه آسیا اقیانوسیه زندگی می‌کنند. با این حال منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با ۹۳ درصد تراکم و ۳۴۱ میلیون مسلمان از بیشترین تمرکز مسلمانان در مقایسه با سایر مناطق جهان برخوردار است. این نسبت در آفریقای سیاه ۳۰ درصد و در آسیا اقیانوسیه ۲۴ درصد است و بالاخره آن که مسلمانان در ۴۹ کشور جهان اکثریت جمعیت را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار