تاریخ انتشار :

الیزا مجید

تبلیغ دین اسلام با روش پیشاهنگی

دختر نوجوان مسلمان در ایالت ماساچوست آمریکا، به شیوه پیشاهنگی با پروژه ای با عنوان «یک دختر مسلمان در آمریکا» قصد دارد دین اسلام را تبلیغ کرده و سوءبرداشت های غلط درباره این دین را ریشه کن سازد.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، به نقل از aboutislam، دختر نوجوان مسلمان آمریکایی، به شیوه پیشاهنگی، مراجعه به خانه های مردم، اهدای هدایا و گفتگو با آن ها، اقدام به تبلیغ اسلام می کند.

الیزا مجید که درشهر وستبرو در ایالت ماساچوست آمریکا به دنیا آمده است، تجربیات تلخ زیادی را در دوران کودکی به عنوان یک دختر مسلمان داشته است و هم اکنون تلاش هایش را برای کسب برترین جایزه دختران پیشاهنگ در این کشور، به شیوه ای در مسیر تبلیغ دین اسلام تبدیل ساخته است.

پروژه او با عنوان «یک دختر مسلمان در آمریکا» اشتیاق و افتخار او نسبت به دین اسلام را برای آشناسازی کسانی که هیچ شناختی از این دین ندارند، تبدیل ساخته است. وی می خواهد که سوءبرداشت های غلط راجع به اسلام را که معتقد است فرهنگ و دین او را در برگرفته اند، برطرف سازد. این دختر مسلمان برای رسیدن به این هدفش به عنوان یک پیشاهنگ به در خانه های مردم می رود.

مجید می گوید: من سبدهای رمضان و عید را تهیه کرده ام و آن ها را در کلیساها و ایستگاه های پلیس توزیع نمودم. در سبد رمضان تقویم قمری و شیوه روزه داری از سحر تا غروب خورشید را تعریف کرده ام. سبدها پر از میوه، شیرینی و جزوه هایی  شامل اطلاعات درباره اعیاد مذهبی مسلمانان می باشند.

این دختر مسلمان همچنین با هماهنگی کمیته شهرداری، سخنرانی کوتاهی درباره «دین اسلام» در یکی از جلسات تنوع جمعیتی این کمیته برگزار کرده است.

وی سخنرانی دیگری را نیز در باشگاه محلی روتاری وستبرو به اجرا گذاشته و شیوه های بیداری اسلامی و انسجام اجتماعی را توضیح داد.

از آنجایی که این روزها نوجوانان در شبکه های اجتماعی فعالیت های زیادی دارند، او همچنین یک وبلاگ گروه جوانان راه اندازی کرده و نظرات نوجوانان دختر مسلمان در باره مذهب را به اشتراک می گذارد.

این نوجوان مسلمان امیدوار است وقتی بزرگ شود بتواند به عنوان یک خبرنگار یا معمار به هدفش برای تبلیغ اسلام ادامه دهد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار