تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی شهر ناپرویل

راه اندازی درمانگاه رایگان صرف نظر از دین و مذهب

مرکز اسلامی شهر ناپرویل در ایالت ایلینوی با همکاری کلیسای متدیست، با برگزاری رویدادی، مردم را صرف نظر از دین و مذهب و نژادشان مورد معاینه قرار داده و یک درمانگاه اسلامی راه اندازی کردند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، به نقل از chicagotribune، یک مرکز اسلامی با همکاری کلیسایی در شهر ناپرویل در ایالت ایلینوی آمریکا قصد دارند نیازهای پزشکی و بهداشتی تمامی مردم شهر، صرف نظر از دین و مذهب شان را تامین کنند.

در مراسمی که توسط مرکز اسلامی ناپرویل برگزار شده بود بیش از ۲۰۰ تن از مردم شرکت کردند، اما حضور آن ها برای برپایی نماز یا درک بهتر از دین اسلام نبود، بلکه آن ها برای زدن واکسن های آنفولانزا، چک کردن فشار خون یا نمایش قند خون، شرکت در جلسات اطلاعات عمومی جلوگیری از درد کمر و زندگی با دیابت به این مکان آمده بودند. این افراد از خوراکی های بهداشتی و سالم مرکز استفاده کرده و توسط پزشکان و دندانپزشکان مورد معاینه قرار گرفتند.

در این رویداد که توسط مرکز اسلامی و با همکاری کلیسای متدیست در ناپرویل برگزار شده بود، هیچ یک از بیماران به خاطر دین و مذهبشان مورد تبعیض قرار نگرفتند. در واقع هدف اصلی اسلام گرایان و مسیحیان نزدیک سازی مردم به یک دیگری بود.

گفته می شود درمانگاه مرکز اسلامی ناپرویل قصد دارد از این پس امکانات درمانی و بهداشتی برای کسانی که فاقد بیمه هستند فراهم می سازد. اعضای انجمن اسلامی برای تبلیغات بهتر درمانگاه تصمیم گرفتند از یکی از قدیمی ترین جوامع مسیحی ناپرویل کمک بگیرند تا جمعیت بیشتری را برای استفاده از امکانات «درمانگاه رایگان» جذب کنند.

دکتر عاطف  فخرالدین، از پزشکان و حامیان ایجاد درمانگاه رایگان اسلامی می گوید: سال گذشته برای نخستین بار بیماران غیرمسلمان را مورد معاینه قرار دادیم و امسال می خواستیم بیماران غیرمسلمان بیشتری داشته باشیم. دلمان می خواست مردم به اینجا بیایند و از امکانات اینجا استفاده کنند. به همین سبب نیز ساعات کاری درمانگاه را افزایش داده، خدماتی اضافه کرده و داوطلبان بیشتری به کار گرفتیم.

این پزشک مسلمان می گوید که ارتباط برقرار کردن با همسایگان غیرمسلمان از اهداف اصلی جامعه اسلامی برای این طرح محسوب می شود

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار