تاریخ انتشار :

روزلین دلوس

بانوی رهیافته فلیپینی : آرزویم دیدن خانواده پس از ۲۸ سال و زیارت کربلا است

آشنایی‌ام با دین اسلام پیش از ازدواج و از طریق بعضی دوستان فیلیپینی مسلمانم بود که با معرفی این آیین و تشویق من به تحقیق، کمک بزرگی در این زمینه کردند

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،  به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لارستان ؛روزلین دلوس بانوی فیلیپینی تازه مسلمان ساکن لارستان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی خرم اذعان داشت در سال ۱۳۶۹ و در کشور امارات با همسر لارستانی خود (اهل روستای کرمستج) آشنا شده و پس از ازدواج به ایران بازگشتند که همین مسأله مقدمه‌ی گرویدن او به دین مبین اسلام و مکتب تشیع بوده است.

 

دیدار خانم دلوس با امام جمعه، بهانه‌ای شد تا چند روز پیش با او گفت‌وگوی کوتاهی انجام دهیم. این بانو می‌گوید: «آشنایی‌ام با دین اسلام پیش از ازدواج و از طریق بعضی دوستان فیلیپینی مسلمانم بود که با معرفی این آیین و تشویق من به تحقیق، کمک بزرگی در این زمینه کردند…». این بانوی فیلیپینی اکنون رابطه عمیقی با قرآن دارد و چندین بار این کتاب هدایت را ختم کرده است.

از توانایی‌های روزلین دلوس تسلط بر ۵ زبان «فیلیپینی»، «انگلیسی»، «فارسی»، «ترکی» و «عربی» و نیز زبان شیرین لارستانی است. وی همچنین مدارک معتبر قالی بافی، روبان دوزی، نمد دوزی، قلاب بافی و گل بلندر و چینی دارد و در همه این زمینه‌ها دارای تجربه‌های عملی است.

بانوی شیعه فیلیپینی دارای ۴ فرزند است که ۳ پسر و یک دختر هستند؛ دو فرزند در حال تحصیل و دو نفر آنها شاغل هستند.

او که اوضاع مالی چندان مناسبی ندارد، دغدغه‌های متعددی مطرح می‌کند که یکی از آنها نبود حمایت‌های لازم برای استفاده از تخصصش در مراکز علمی و کاربردی شهرستان است. خانم دلوس یک خواسته و آرزوی مهم دیگر هم دارد؛ «آرزوی چندین و چند ساله‌ام دیدار مجدد با خانواده در فیلیپین و زیارت مشهد مقدس و کربلای معلی است، دوست دارم پدر پیرم را بعد از ۲۸ سال ببینم…» اشک‌های او نشان از عشق و محبت پاکش به خانواده بود.

این بانو در پایان از همه شهروندان و مردم لارستان به خاطر محبت‌ها و رفتار خوبی که تا امروز با او داشته‌اند تشکر کرد و گفت: ایران و لارستان را مانند کشور و شهر خود دوست دارد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار