تاریخ انتشار :

مارلون کانتیجو

مسیحی مسلمان‌شده: نگذاریم حقیقت اسلام و قرآن مسموم شود

اکنون خانه فرهنگی اسلام به نام «اهل ببیت» را در کلمبیا تاسیس کردم و بیش از ۸۰ دانشجوی کلمبیایی در این مرکز فعالیت دارند.

download

 

به گزارش رهیافتگان: مسیحی مسلمان شده گفت: اسلام آن چیزی است که در کلام قرآن و اهل بیت(علیهم السلام ) است و ما وظیفه داریم در زمان غیبت امام زمان(عجل الله تعالی ) نگذاریم حقیقت اسلام و قرآن مسموم شود.

منطقه گیلان، مارلون کانتیجو، مسیحی مسلمان شده از کشور کلمبیا طی سخنانی در سلسله همایش های «با مومنان» که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(صلی الله علیه واله) رشت برگزار شد، با بیان اینکه در خانواده ای مسیحی به دنیا آمده است، اظهار کرد: اکنون ۱۴ سال است که اسلام را می شناسم؛ البته در ابتدا شناخت سطحی نسبت به اسلام داشتم و از عمق معارف اسلامی بی اطلاع بودم، اما کم کم شناخت بیشتری پیدا کردم.

وی با اشاره به عدم پایبندی برخی مسیحیان جامعه خود نسبت به رعایت شرعیات، افزود: با وجود اینکه در کلمبیا هزاران مرکز تبلیغی مسیحی وجود دارد و کلیساها و مبلغین مسیحی به تبلیغ دین خود می پردازند، اما رنگ و بوی خدا در هیچ کجای جامعه حس نمی شود؛ در واقع کلیسا در کارش موفق نیست و مردم نیز ایمان قلبی راسخ ندارند.

وی با بیان اینکه قبل از مسلمان شدن، تجارت می کرد، متذکر شد: پس از آشنایی با اسلام، دوره های اسلام شناسی را در لبنان و نزد برادران اهل سنت گذراندم و آنها مرا از شیعه شدن نهی می کردند، اما کنجکاوی من نسبت به مذهب شیعه بیشتر شد و مطالعه در این زمینه را آغاز کردم، تا اینکه در یک دوره اسلام شناسی در ایران شرکت کردم و سیر زندگی مرا تغییر داد؛ اکنون خانه فرهنگی اسلام به نام «اهل ببیت» را در کلمبیا تاسیس کردم و بیش از ۸۰ دانشجوی کلمبیایی در این مرکز فعالیت دارند.

کانتیجو درخصوص اثرگذاری قرآن، بیان کرد: از اولین روزی که اسلام را شناختم هرگز از قرآن جدا نشدم و توانسم با تفسیر روایی قرآن راهم را ادامه دهم؛ آن چیزی که قرآن بعنوان روش زندگی معرفی می کند، حتی در کشورهای پیشرفته مانند کلمبیا یافت نمی شود.

وی با اشاره به تفاوت جایگاه زن در مسیحیت و اسلام، خاطرنشان کرد: زن مسلمان از نگاه غرب زنی است که فقط به شوهرش خدمت می کند، تحصیلات ندارد و از مدرنیته دور است، اما زنان جامعه اسلامی جایگاه حقیقی خود را پیدا کرده اند و یک آرمان برای زنان دنیا محسوب می شوند؛ لذا دنیای غرب با هزینه بسیار از طریق رسانه ها سعی می کند تا زن مسلمان الگو نباشد و زن غربی را در خوشبختی کامل ببیند تا به راحتی از گنج خودش دست بردارد.

مارلون کانتیجو بعد از مسلمان شدن نام «ابراهیم» را برای خود برگزیده است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار