تاریخ انتشار :

انتشارات قدیانی 

رمانی جدید از واقعه غدیر خم

کتاب «آسمان چهارم» که داستان بلندی درباره غدیرخم است به قلم فریبا کلهر و از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده است.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )کتاب «آسمان چهارم» داستان بلندی درباره غدیر و اتفاق بزرگ آن است. در این اثر که به قلم فریبا کلهر به نگارش درآمده، خیال و واقعیت به هم پیوند می‌خورند و داستانی از گونه‌ای دیگر درباره غدیر خلق می‌شود. این کتاب از سوی انتشارات قدیانی روانه بازار نشر شده است.

خلاصه‌ای از رمان «آسمان چهارم» به این شرح است؛ «الیاس» با اسب سرخش، که اسبی معمولی نبود، به دستور پیامبر(ص) برای مسلمان کردن مردم قبیله ربیع که عمویش حارث رئیس قبیله بود، به راه می‌افتد. خواهرزاده‌اش، تیهان یازده ساله، نیمه‌های شب به او می‌پیوندد. بعد از تحمل مشقاتی به قبیله ربیع می‌رسند، ولی حارث و مردم آنجا، آنها را نمی‌پذیرند، به ناچار به غاری پناه می‌برند. الیاس در نیمه‌های شب مورد اصابت تیر دو راهزن قرار می‌گیرد و به تیهان و فیروز، که پسربچه‌ای مهربان و برده بود و مخفیانه برای آنها غذا آورده بود، می‌گوید که سوار اسب سرخ شوند و به سوی مکه بگریزند.

آن دو سوار بر اسب می‌شوند و راهزنان به تعقیب آنها می‌پردازند تا اینکه به برکه‌ای می‌رسند و اسب ناگهان به زبان آمده و می‌گوید که دو تار مو از یال من بکنید و در آب بیندازید. فیروز و تیهان، این کار را انجام می‌دهند و در مقابل چشمان بهت‌زده آنها، دو تار مو تبدیل به دو مار قوی‌هیکل می‌شوند که راهزنان با دیدن آنها پا به فرار می‌گذارند. تیهان از هوش می‌رود و وقتی به هوش می‌آید می‌بیند که اسب با فیروز در حال صحبت کردن است. اسب می‌گوید که من از آسمان چهارم آمده‌ام و فرشته هستم که یک لحظه در عبادت خداوند سستی کردم و به اینجا فرستاده شدم و تنها زمانی می‌توانم به آسمان برگردم که فرشته‌ای زمینی را با خود به آسمان ببرم. تلاش وی برای یافتن فرشته‌ای زمینی ادامه داستان را شکل می‌دهد.»

 این کتاب می‌تواند این گروه سنی را با ناگفته‌های خیال‌انگیز ماجرای غدیر آشنا کند.

کتاب «آسمان چهارم»تألیف فریبا کلهر با قیمت ۲۴ هزار ریال برای نوجوانان از سوی انتشارات قدیانی  منتشر شده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار