تاریخ انتشار :

در گفت‌و‌گو با ایکنا عنوان شد:

ادواردو آنیلی؛ تلنگری برای مسلمانان+عکس

 مسئول غرفه انجمن «شهید اِدواردو آنیلی» در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: این مجموعه تلاش کرده است هر شب یک تازه مسلمان را به بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن امسال دعوت و به بازدیدکنندگان معرفی کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) جمال طاهری، مسئول غرفه انجمن شهید ادواردو آنیلی(ره‌یافته) در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره تاریخچه این مجموعه گفت: انجمن شهید اِدواردو آنیلی (مهدی) در سال ۱۳۸۴ با هدف معرفی اسلام و تشیع به توریست‌ها در اصفهان شکل گرفت. هر ساله یادبود ادواردو در این مجموعه برگزار می‌شد و هدف ما معرفی حکمت شهادت او به مسلمانان داخلی و خارجی بود. شهادت او تلنگری برای مسلمانان داخلی و خارجی است.

وی در ادامه گفت: اِدواردو پسر صاحب کارخانجات فیات، لامبورگینی، لانچیا، باشگاه یوونتوس، فراری و لادا بود. پدرش یک سناتور مسیحی و مادرش یک پرنسس یهودی بود. اِدواردو و خواهرش، تنها وارث این خانواده بوده‌اند. برای اولین بار در دانشگاه پرینستون آمریکا خیلی اتفاقی قرآن را می‌خواند و با توجه به اینکه قبلاً به خاطر خانواده‌اش انجیل و تورات را خوانده بوده است، مسلمان می‌شود و سپس با ایران انقلابی آشنا و شیعه می‌شود.

 

طاهری هدف از تشکیل این مجموعه را معرفی اِدواردو عنوان کرد و افزود: در سال ۱۳۹۲ این مجموعه برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی شرکت کرد و بخش ره‌یافتگان در آن سال برای نخستین‌بار راه‌اندازی شد. در آن زمان هر شب یک تازه مسلمان را به نمایشگاه می آوردیم و بیشتر آنها از طریق این مجموعه بود که به برنامه‌های تلویزیونی نیز معرفی شدند. همچنین مجموعه ما تازه مسلمان‌ها را برای ایراد سخنرانی به دانشگاه‌ها و انجمن‌های دنیا معرفی می‌کند.

 

 

وی انجمن ادواردو را همچون یک خانواده برای تازه مسلمانان معرفی کرد و گفت: در این مجموعه از تازه مسلمان‌ها حمایت می‌شود. افراد تازه مسلمان، چه داخلی و چه خارجی، معمولاً طرد می‌شوند، حمایت خانواده را ندارند. ما کارگروه هایی داریم که در آن از نظر روانی و حقوقی به تازه مسلمانان کمک می‌کنیم.

جمال طاهری تصریح کرد: در این انجمن بخش تبلیغاتی وجود دارد که به ۸ زبان فعالیت می‌کند و همچنین در سایت ره‌یافته‌ها به چهار زبان و در سایت اسلام کُمیکز (پی‌نما یا داستان‌های مصور) به ۲۲ زبان داستان‌های مصوری به منظور تبلیغ اسلام و تشیع منتشر می‌شود.

 

طاهری در پایان یادآور شد: به این دلیل که رفت و آمد در بخش بین‌الملل کمتر است و جمعیت به سمت ما هدایت نمی‌شود، امسال نتوانستیم جشن کتاب داشته باشیم. جشنی که در آن نویسندگانی که درباره تازه مسلمانان کتاب نوشته‌اند، صحبت می‌کنند و مخاطبان می‌توانند از آنها امضا بگیرند. اما به هر ترتیب، امسال توانستیم مقدمات را فراهم کنیم تا هرشب یک تازه مسلمان مشهور خارجی را به غرفه خود دعوت کنیم. همچنین فروشگاهی در نمایشگاه امسال داریم که برخی آثار ره‌یافتگان را در آنجا ارائه می‌دهیم.

 

 

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار