تاریخ انتشار :

زندگی و باورهای دینی نخستین مسلمان تیم ملی کریکت نیوزلند

ایجاز پتال بازیکن کریکت

گاهی اوقات کمی سخت می شود. شما نمی خواهید هم اتاقی هایتان را اذیت کنید یا زندگی روزمره آنان را بهم بزنید. اما در کل همگی درک و مدارا دارند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از «حوزه» نخستین بازیکن کریکت مسلمان در تیم ملی نیوزلند، از زندگی دینی و مدارای هم تیمی ها می گوید.

ایجاز پتال، کریکت باز ۲۹ ساله هندی تبار که در بمبئی به دنیا آمده، نخستین بازیکن مسلمان در تیم ملی کریکت نیوزلند می باشد، وی که یک مسلمان مومن است بر این باور است که پیوستنش به تیم ملی به خاطر استجابت نمازهای صبح گاهی و دعاهایش بوده است. او که در سه فصل گذشته بازی های کریکت بالاترین امتیاز را آورده است هم اکنون به تیم ملی پیوسته و گفته می شود نخستین مسلمان این تیم محسوب می شود.

این بازیکن کریکت هندی تبار، به اعتقادات و اعمال دینی اش بسیار پایبند بوده و بر اساس گزارش یک سایت شبکه خبری در نیوزلند، ۵ بار در روز نماز می خواند و همیشه با ساعت زنگ دار، سر ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می شود تا نماز صبح را سروقت به جا  آورد. او همچنین هفته ای یک بار به مسجد سر می زند و ماه مبارک رمضان را همراه با دیگر مسلمانان نیوزلند روزه می گیرد. این بازیکن کریکت مسلمان همچنین در وقت های اضافه دعا می کند و به خبرنگاران گفته که اعمال مذهبی تاکنون هرگز مانعی برای پیشرفت شغلی او محسوب نشده اند.

پتال در این باره می گوید: گاهی اوقات کمی سخت می شود. شما نمی خواهید هم اتاقی هایتان را اذیت  کنید یا زندگی روزمره آنان را بهم بزنید. اما در کل همگی درک و مدارا دارند.

وی ضمن قدردانی از دوستان و همکارانش گفت: همگی به باورهای دینی هم احترام می گذاریم و به باور من در دنیای مدرن مردم درک متقابل و همدردی بهتری نسبت به باورها و اعتقادات دینی همدیگر دارند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار