تاریخ انتشار :

کریستین ولز باکر

انتشار کتاب «مساجد اروپا» به زبان آلمانی

کتاب «مساجد اروپا» نوشته «کریستین ولز باکر» در آلمان است که می‌توان با مطالعه آن، با روند معماری اسلامی در کشورهای مختلف اروپایی و جامعه اسلامی اروپا آشنا شد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛کتاب «مساجد اروپا» به زبان آلمانی در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده است و ۱۱۲ صفحه دارد.

این کتا که توسط کریستین ولز باکر(Christian Welzbacher) نوشته شده، مقدمه‌ای خواندنی برای معرفی معماری اسلامی در دهه‌های اخیر است که ترکیبی از دیدگاه‌های تاریخی و معماری اسلامی در کشورهای مختلف را ارائه می‌کند.

نویسنده در این کتاب، تنها به بررسی نمونه‌هایی از مساجد کشورهای اروپای مرکزی مانند فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، دانمارک، اسپانیا و هلند نپرداخته، بلکه جزئیات تحولات در بالکان و ترکیه را نیز مورد توجه قرار داده است.

از دیدگاه نویسنده کتاب، معماری اسلامی طی قرن‌ها تغییر کرده و با نیازها و سنت‌های محلی تطبیق داده شده است. به طور کلی «مساجد اروپا» کتابی درباره معماری، جامعه و سیاست در اروپا است. چرا که مساجد جدید اروپایی تنها نشان‌دهنده معماری شهرها نیستند، بلکه توسعه و رشد جامعه اسلامی در اروپا را هم نشان می‌دهد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار