تاریخ انتشار :

محقق و پژوهشگر مسلمان آمریکایی

گرایش من به اسلام از راه مردم صورت نگرفت بلکه با بحث و مطالعه کتاب بود

من به وجود خدا اعتقاد داشتم و این مساله کمک کرد تا پس از مطالعه گسترده به اسلام روی بیاورم

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  دکتر «جان اندرو مورو» محقق و پژوهشگر مسلمان آمریکایی که از فعالان عرصه تقریب بین ادیان به شمار می آید با مجله الروضه الحسینیه وابسته به آستان مقدس حسینی گفت وگو کرد.

وی درباره گرایش به دین مبین اسلام گفت: من از ۱۰ سالگی به دنبال واقعیت مرتبط با مساله ادیان بودم و تقریبا همه ادیان را مطالعه کرده و انجیل و عهد قدیم و جدید را خوانده و با ادیان بودایی و مسیحی و اسلامی آشنایی کاملی پیدا کردم. پس از این روند طولانی به این نتیجه رسیدم که اسلام بهترین دین ممکن است.

این محقق مسلمان افزود: برخی به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن در یک موضوع یا حادثه به تغییر دین می پردازند اما من به وجود خدا اعتقاد داشتم و این مساله کمک کرد تا پس از مطالعه گسترده به اسلام روی بیاورم.

وی تصریح کرد: مشکلی که در این راه داشتم تعداد اندک مسلمانان در کانادا بود چرا که من به ارتباط با پیروان این دین نیاز داشتم. بنابراین گرایش من به اسلام از راه مردم صورت نگرفت بلکه مرهون بحث و مطالعه کتاب هاست.

جان اندرو مورو درباره کیفیت مقابله با هجمه علیه اسلام اظهار داشت: اقدامات مختلفی می توان برای ترسیخ چهره درخشان اسلام و دوری آن از تلاش های خدشه آمیز وجود دارد و البته سنگ اندازی فراوانی در این زمینه انجام می گیرد.

وی ادامه داد: زیارت اربعین حسینی یک تجمع میلیونی بزرگ است اما رسانه های جهان چشم خود را به این تجمع بزرگ اسلامی مسالمت آمیز بسته اند. اجتماع ۲۰ میلیونی در کشوری جنگ زده و فاقد زیرساخت لازم جهت استقبال ملیونی از مردم در حالی صورت می گیرد که هیچ حادثه ای نیز در آن رخ نمی دهد.

این پژوهشگر آمریکایی تأکید کرد که تجمع در کربلا بر برنامه ریزی ذاتی و برادرانه و سرشار از محبت و تسامح و همکاری استوار است و این رسالت دین اسلامی و انسانی محسوب شده که رسالت حضرت محمد(ص) و شعار امام حسین(ع) به شمار می آید.

وی خاطرنشان ساخت: با پزشکانی که چند سال پیش به عراق آمده و به درمان زائران می پرداختند، گفت وگو کرده و از آنها درباره چگونگی کنترل بیماری ها در اربعین حسینی سوال کردم زیرا در تجمع ۲۰ میلیونی در یک منطقه کوچک مطمئنا بیماری منتقل می شود اما آنها پاسخ دادند که هیچ بیماری در این تجمع منتقل نشده است.

جان اندرو مورو، این مساله را عنایت الهی دانست و گفت: این رسالت انسانی و الهی اگر به صورت فعال تحت پوشش قرار گیرد برای رساندن مبانی اسلام و آموزه های روشن و چهره درخشان آن به سراسر جهان کفایت می کند.

وی درباره نوشته های خود درباره اسلام توضیح داد: من صدها مقاله اسلامی و ده ها کتاب درباره فلسفه اسلام نوشته و موسوعه ویژه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) تالیف کرده ام. بیشترین کتابی که مورد استقبال قرار گرفت کتاب «میثاق حضرت محمد(ص) با مسیحیان جهان» بود که به زبان های عربی و ایتالیایی و اسپانیایی ترجمه شده است.

این محقق آمریکایی افزود: این کتاب به کسانی می پردازد که درصدد ارائه چهره زشتی از اسلام هستند که گروه های تندرو و تروریستی جزئی از آنها به شمار می آیند.

وی با اشاره به اینکه برای نشان دادن چهره اسلام اصیل به جهانیان نباید به ارائه نظریه بسنده کرد، اظهار داشت: جهانیان باید اقدامات ما را در راستای زندگی آزاد و کریمانه و عادلانه مشاهده کنند به عنوان مثال می توان مسلمانان و غیرمسلمانان را به زیارت عراق و اماکن مقدس دعوت کنید و آنها نیز هر آنچه دیده اند را بازگو خواهند کرد.

جان اندرو مورو ادامه داد: تحکیم پایه های همزیستی میان قشرهای مختلف مردم اعم از مسلمان و مسیحی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا جهانیان امروزه با دقت به تحولات رخ داده در این منطقه و حوادث خشونت بار در کشورهای منطقه می نگرند.

وی اسلام هراسی را مساله ای ساختگی برشمرد و تصریح کرد: میلیاردها دلار برای موفقیت این مساله خرج شده است و برخی کشورها در راستای گسترش این اندیشه تلاش می کنند. عقلای جوامع و اکثر ملت ها به خوبی می دانند که اسلام دین تسامح و همزیستی است.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار