به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) استاد شیخ «حسین انصاریان»، در یکی از سفرهای تبلیغی خود به ترکیه در دیدار با علمای اهلسنت، به یکی از مفتیان اعظم استامبول گفت که دوست دارم علت شیعه بودن ما را از ما بپرسید. گفت خودتان بفرمایید.
جلد اول تفسیر فخر رازی را آوردم و باز کردم، گفتم: «فخر رازى» در تفسیر کبیر خود به نام «مفاتیح الغیب» در بحث سوره فاتحه در جهر(بلند) و اخفات (آهسته) خواندن «بسم اللّه الرحمن الرحیم»، جهر (بلند خواندن) را اختیار کرده است و چند وجه در دلایل بر انتخاب جهر اقامه کرده است؛ یکی از آن دلایل را اینگونه بیان میکند: در واقع دلایل عقلی موافق است با نظر ما، و عمل «علی بن ابیطالب» از جمله آن دلایل عقلی است، که همراه است با ما (یعنی عمل حضرت موافق است با نظر ما و ملاک انتخاب ما است) و هرگاه کسى على (علیهالسلام) را پیشواى دین خود قرار دهد، به دستگیره محکمى در دین و نفس خود دست زده است.»[۱]
ببینید شما به ما مدرک واقعی دادید که هر که علی را در دین و دنیایش امام خود قرار دهد، به ریسمان محکم خدا چنگ زده است؛ عالم سنی اصلاً مبهوت ماند.[۲]
پینوشت:
[۱]. فخر رازى، محمد بن عمر، مفاتیح الغیب، موضوع: کلامى سنى، دار احیاء التراث العربی، بیروت، ۱۴۲۰ق،ج۱، ص۱۸۲،« أن الدلائل العقلیه موافقه لنا، و عمل علی بن أبی طالب علیه السلام معنا، و من اتخذ علیاً إماماً لدینه فقد استمسک بالعروه الوثقى فی دینه و نفسه.»
[۲]. سایت ره یافته، خاطرات سفرهای خارجی شیخ حسین انصاریان در گفت و گویی متفاوت، «از کشیشی که شیعه شد تا کلیسایی که فقط محجبهها را راه میداد»
منبع: جام نیوز