تاریخ انتشار :

رئیس اداره دانشجویان انگلیس

مساجد تاثیرگزار تر از کلیساها هستند

سرمایکل باربر رئیس اداره دانشجویان در انگلستان ضمن متهم کردن اساتید دانشگاهی به کم کاری در جذب اقلیت های مذهبی، از آنها خواست به مساجد و مراکز فرهنگی دینی جوانان سر زده و دانشجویان را جذب کنند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  یک مقام آموزش عالی دانشگاهی در مصاحبه ای با ایندیپندنت، از کارکنان و اساتید دانشگاهی بریتانیا خواست زمان بیشتری را در مساجد و مراکز فرهنگی دینی جوانان در سراسر کشور بگذرانند تا تعداد بیشتری از جوانان از میان گروه های اقلیت های مذهبی را جذب آموزش عالی کند.

سر مایکل باربر رئیس اداره دانشجویان، دانشگاه های انگلستان را متهم کرد که «نقش خنثی» در جذب دانش آموزان ایفاء کرده و فعالانه تلاشی برای جذب دانش آموزان از اقلیت های قومی و محروم به کار نمی گیرند.

سر مایکل در مصاحبه ای اختصاصی گفت که معتقد است پاسخ پیدا کردن جوانان برای ثبت نام در دانشگاه ها سرزدن به مراکز جوانان باشد.

مساجد بهتر از کلیساها

وی در راستای بهبود بخشیدن به کار گروه های اقلیت های قومی گفت: من واقعا فکر می کنم کلیساها بسیار تاثیرگذار هستند اما مساجد بیشتر. مسجد شرق لندن در روز جمعه از یک مراسم مذهبی روز یکشنبه در کلیسای سنت پل لندن بیشتر نمازگزار دارد.

نظرات این مقام آموزش عالی درحالی منتشر می شد که دانشگاه های انتخابی برتر بریتانیا – از جمله آکسفورد و کمبریج – اخیرا با انتقادات شدیدی در رابطه با ثبت نام دانشجویان اقلیت ها روبرو شدند. ماه گذشته وزیر آموزش عالی بریتانیا ناکامی دانشگاه های آکسفورد و کمبریج را برای شناسایی و ثبت نام دانشجویان سیاه پوست و اقلیت های قومی «غم انگیز» توصیف کرد.

اوایل این هفته اداره دانشجویان از دانشگاه های بریتانیا خواسته بود برای ثبت نام دانشجویان به جای اینکه تنها به فکر سطح تحصیلی و نمرات آن ها باشند، پیشینه قومی و دینی آن ها به عنوان اقلیت های مذهبی را نیز درنظر بگیرند تا تنوع جمعیتی در دانشگاه ها را ارتقاء دهند. دانشگاه های بریتانیا هشدار داده شده اند که در صورت عدم ارتقاء تنوع جمیعتی، یک سوم شهریه آن ها کاهش داده می شود.

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار