تاریخ انتشار :

مستند «نومن» به تهیه کنندگی محمد علی فارسی

مستند «نومن»؛مسندی که به مسلمان شدن سه شهروند آلمانی می پردازد

مستند «نومن» به تهیه‌کنندگی محمدعلی فارسی روایتی جالب از مسلمان شدن سه فرد اروپایی از زبان خود آنها است

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   مستند «نومن» به مسلمان شدن سه شهروند آلمانی می پردازد؛ دو مرد از جمله اینگو مقیم اشتوتگارت و تیم مقیم برلین و لی لی مقیم مونستر که از کودکانی سوالاتی در ذهنشان داشته اند که در نهایت آنها را به سمت اسلام کشانده است.

لی لی لوبویف دختری است که در ۱۱ سالگی به همراه مادر و خواهرانش از روسیه به آلمان سفر می کنند. تیم متولد سال ۱۹۷۲ در شرق آلمان است و اینگو یک مسیحی با خانواده ای که پروتستانی بودند.

تیم که اکنون یک روحانی است در کودکی، انسانی پرسشگر بوده و دائم به دنبال سوالاتش بوده است. همانند لوبویف که با سئوالاتی روبرو می شده از جمه اینکه اگر قرار است بمیریم دلیل بودنمان در این دنیا چیست؟ آیا ممکن است در پس این زندگی مادی، چیزی جز عدم وجود داشته باشد؟ اگر این چنین نباشد که یک بی عدالتی محض به نظر می رسد.

تیم در بخشی از این مستند می گوید: در آلمان شرقی سوسیالیست ما هیچ تصور و ایده ای از دین در ذهن نداشتیم. دین در آن زمان یک موضوع ممنوعه بود و فقط می شد در موردش زیر لب زمزمه کرد! مردم خجالت می کشیدند بگویند که ما به خدا فکر می کنیم. فکر کردن به خدا چیزی بود که باعث شرم جوان ها و تمسخر آن ها می شد. در آلمان شرقی دین پایگاهی در اجتماع نداشت.

در مستند «نومن» سه شخصیت اصلی هیچ وجه مشترکی با یکدیگر ندارند غیر از سوالی مشترک که خدا هست و زنده است ولی راه ارتباط با او را نمی دانستند.

سرانجام آنها تعریف می کنند که چطور به اسلام رسیده اند. اینگو توسط دوستی مصری که او را برای رسیدن به حقیقت کمک کرد و حرفهایش را درباره خدا شنید، تیم توسط یک دوست ترک توانست به جواب سوالات خود دست بیابد و اسم خود را حسین بگذارد، لی لی با رفتن به سراغ منابع مکتوب به پاسخ خود رسید.

منبع:آنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار