تاریخ انتشار :

مرکز اقتصاد اسلامی مالدیو

انتشار نخستین مجله اقتصاد اسلامی با عنوان «لابا» در مالدیو

مرکز اقتصاد اسلامی مالدیو، از انتشار نخستین مجله اقتصاد اسلامی با عنوان «لابا»، خبر داد. از اهداف راه اندازی این مجله نزدیک تر سازی مراکز منطقه ای با شرکای جهانی و تعامل دانش اقتصادی، به اشتراک گذاری ایده ها و همکاری برای توسعه یک صدای بانفوذ در منطقه اعلام شده است

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از salaamgateway، مرکز اقتصاد اسلامی درکشور مالدیو، از انتشار نخستین مجله اقتصاد اسلامی با عنوان «لابا»، خبر داد. این مجله برای اولین بار در مجمع الجزایر، مختص امور مالی اسلامی و بخش های اقتصادی گسترده تر مرتبط با دین اسلام منتشر می شود.

از اهداف راه اندازی این سکوی اقتصادی در این کشور جنوب آسیایی، نزدیک تر سازی مراکز منطقه ای با شرکای جهانی و تعامل دانش اقتصادی، به اشتراک گذاری ایده ها و همکاری برای توسعه یک صدای بانفوذ در منطقه اعلام شده است. این مجله همچنین قصد دارد متخصصان امور اقتصادی، متخصصین مالی، ذینفعان، رهبران و سیاستمداران جهانی را گردهم جمع کند.

مجله «لابا» به عنوان کانالی برای ارتباطات در مسائل مهم شکل دهنده آینده صنعت و بخش های اقتصادی گسترده تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چاپ نخست این مجله به موضوع «اقتصاد مسئولانه و اخلاقی» اختصاص داشته و این که چگونه این شیوه اقتصادی با اقتصاد اسلامی و بخش های اقتصادی گسترده تر در دین اسلام هم خوانی دارند.

رونمایی از این مجله قرار است در دومین همایش بین المللی «مدیریت حلال» است در ۱۷-۱۸ جولای در مالدیو انجام بگیرد. عنوان این همایش «حفظ اکوسیستم حلال جهانی» بوده و در راستای رونمایی از مجله حلال، بر نقش و مسئولیت های صنعت در زمینه پایداری تاکید دارد.

ابراهیم دیدی، مدیر عامل مرکز اقتصاد اسلامی مالدیو در این باره گفت: این لحظه بسیار مهمی برای سازمان ما و کشور مالدیو محسوب می شود. پس از دو سال کار سخت ما سرانجام به جایی رسیده ایم که می توانیم دیدگاه های استراتژیک مان را در رابطه با توسعه اقتصاد اسلامی در منطقه به نمایش بگذاریم و راه اندازی این مجله این دیدگاه را به واقعیت تبدیل کرده و فرصت ها و چالش های  اقتصادی در آسیای جنوبی را به مخاطبان مالی جهانی ارائه می دهد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار