تاریخ انتشار :

امریکا

انتشار کتاب “حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران(صلی الله علیه وآله)” به زبان انگلیسی

ترجمه انگلیسی کتاب “حقوق مومنان از دیدگاه خاتم پیامبران(ص)” در آمریکا منتشر شد.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به همت اداره کل همکاری های فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب “حقوق مؤمنان از دیدگاه خاتم پیامبران(ص)” به زبان انگلیسی (نام اصلی: RIGHTS OF BELIEVERS) منتشر شد.

این اثر از کتاب های برگزیده اولین جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت(ع) ــ جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) ــ است که به وسیله دکتر «ابراهیم شفیعی سروستانی» تألیف و در جشنواره شرکت داده شد.

نویسنده در این کتاب، حقوقی که مؤمنان در جامعه اسلامی بر یکدیگر دارند را که از دیدگاه حضرت محمد(ص) بررسی کرده‌است؛ همچون چشم‌پوشی از خطا و عفو و گذشت، پایداری بر دوستی، رازداری، عیادت و دلجویی از هم‌نوع، قدرشناسی و سپاس‌گزاری، اندرزگویی و خیرخواهی، ارج نهادن و ارزش‌گذاری به یکدیگر، مراقبت و سرپرستی، وفای به عهد و پیمان و…

امیرمؤمنان علی(ع) که روایت حقوق را از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده‌ است، در پایان این روایت می‌فرماید: “سَمِعْتُ رَسُولَ اللّه‌ِ (ص) یَقُولُ إِنَّ أَحَدَکمْ لَیَدَعُ مِنْ حُقُوقِ أَخِیهِ شَیْئا فُیُطالِبُهُ بِهِ یَوْمَ الْقِیامَهِ فَیُقْضی لَهُ وَ عَلَیْه ؛ از رسول خدا(ص) شنیدم که آن حضرت می‌فرمود: در روز قیامت، برادر مسلمان شما که حقی از حقوق او را ادا نکرده‌اید، در پیشگاه خداوند، حق خود را مطالبه می‌کند و خداوند نیز به نفع او و به ضرر شما حکم خواهد کرد” (وسائل‌الشیعه، ج ۸، ص ۵۵۰، ح ۲۴)

برای بیان اهمیت مطالب کتاب “حقوق مؤمنان از دیدگاه خاتم پیامبران(ص)” دقت در حدیث بالا کافی است؛ حدیثی که باید ما را در ادای حقوق دیگران و عمل کردن به وظایف و مسئولیت‌هایی که در قبال مردم جامعه خود داریم، جدی‌تر سازد و توجّه ما را جلب کند که حتّی اگر در این دنیا بتوانیم به بهانه‌هایی از زیر بار مسئولیت‌ها و تعهّدات اجتماعی خود شانه خالی کنیم یا به نحوی حقوق دیگران را پای‌مال کنیم، سرانجام در دادگاه عدل الهی می‌بایست پاسخ‌گو باشیم و از عهده حقی که ضایع ساخته‌ایم، برآییم.

کتاب “RIGHTS OF BELIEVERS” به وسیله “انتشارات اهل بیت” در شهر “دیربورن هایتس” ایالت “میشیگان” آمریکا در ۱۰۲ صفحه و قطع رقعی به چاپ رسیده است.

همچنین در ابتدای آن، مقدمه ای از حجت الاسلام «سید علیرضا حسینی عارف» دبیر جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) درج گردیده است.

                    

“انتشارات اهل بیت، با مسئولیت محدود” (نام به زبان اصلی: .AhlulBayt Publishing LLC) از مراکز فرهنگی مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ایالات متحده است.

پیش از این، کتاب “?Is MOHAMMAD A PROPHET” از آثار برگزیده اولین جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت(ع) ــ جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) ــ نیز به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و به وسیله “انتشارات اهل بیت” در شهر “دیربورن هایتس” ایالت “میشیگان” آمریکا به چاپ رسیده بود.

آن کتاب به وسیله دکتر «محمدحسن قدیری ابیانه» تألیف و در جشنواره شرکت داده شد و هم اکنون با شماره شابک: ۰ـ۰۰ـ۹۴۶۸۶۴ـ۱ـ۹۷۸:ISBN در دسترس قرار دارد و علاقمندان می توانند آن را از طریق سایت آمازون نیز خریداری کنند.

شایان ذکر است اولین جشنواره فرهنگی ــ هنری اهل بیت(ع) با عنوان “جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)” در سال ۱۳۹۳ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد.

این جشنواره در واکنش به هجوم تبلیغی به پیامبر اکرم(ص) و استفاده دشمنان از ابزارهای فرهنگی و هنری، برگزار شد و در پنج رشته “فیلم کوتاه داستانی”، “فیلم کوتاه مستند”، “فیلمنامه”، “پویانمایی (انیمیشن)” و “تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی” با موضوع «پیامبر رحمت و عدالت حضرت محمد مصطفی(ص)» برپا گردید و با استقبال کم نظیر هنرمندان و اندیشمندان مواجه شد.

بخش تألیف و ترجمه کتاب جشنواره در دو شاخه زیر برگزار شد:
۱٫ حیات و سیره پیامبر اکرم(ص) با تأکید بر جلوه های انسانی و رحمانی.
۲٫ پاسخ به شبهات و سؤالات موجود در جوامع غربی درباره پیامبر اکرم(ص).

پس از دریافت آثار و داوری، ۹ اثر در بخش سیره و ۵ اثر در بخش پاسخ به شبهات برگزیده شدند.  کتاب “آیا محمد یک پیامبر بود؟” اثر دکتر «محمدحسن قدیری ابیانه» و کتاب “حقوق مؤمنان از دیدگاه خاتم پیامبران(ص)” تألیف دکتر «ابراهیم شفیعی سروستانی» از کتاب های برگزیده بخش دوم بودند.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار