تاریخ انتشار :

محمد کوبات و گردشگری حلال

آیات زیادی در قرآن وجود دارد که در آن خداوند مردم را به گردش در زمین توصیه می‌کند

یک قاری قرآن اهل بوسنی و هرزگوین که راهنمای گردشگری حلال است زمین، طبیعت و گردشگری حلال را هدیه خداوند به انسان خواند توجه به آ‌ن‌ها را راهی برای تفکر و تعمق در آیات الهی توصیف کرد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   محمد کوبات قاری ۳۵ ساله اهل بوسنی و هرزگوین  منبع درآمد خود و خانواده‌اش را فعالیت در  صنعت گردشگری حلال معرفی کرد و گفت: الله خالق کره زمین و زیبایی‌های آن است. آیات زیادی در قرآن وجود دارد که در آن خداوند مردم را به گردش در زمین توصیه می‌کند.

وی گفت: ما مسلمان هستیم و باید به گفته‌های قرآن عمل کنیم. باید آنچه را که خدا برایمان خلق کرده به چشم هدیه الهی ببینیم و از آن بهره ببریم. باید از طبیعت لذت ببریم و به تفکر در آن بپردازیم. در عین حال باید زمین را سالم و پاک برای نسل های بعد نگه داریم.

کوبات که در اردیبهشت ماه امسال در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران شرکت کرده بود. شغل اصلی او راهنمایی گردشگران مسلمان است و خودش شرکتی را به نام شرکت گردشگری حلال آل کوبات اداره می‌کند. برادر کوچکترش نیز در شرکت گردشگری اِم.اِم. فعالیت می‌کند.

گردشگرانی که از خدمات شرکت او استفاده می‌کنند مسلمان هستند. وی در این باره گفت: ما علاوه بر بوسنیایی‌ها گردشگران خارجی هم داریم که اکثراً اهل کشورهای عربی هستند.

کوبات افزود: همه مسافران ما مسلمان هستند و مسیحیان به سراغ شرکت‌های گردشگری دیگری می‌روند. چرا که در دین آنها تفاوت‌هایی مانند نوشیدن الکل وجود دارد که در سفرهای ما قدغن است.

وی با اشاره به جذابیت‌های توریستی کشورش گفت: من معمولاً مسافران را به شهرهای مختلف بوسنی می‌برم. کشور من کشوری بسیار زیباست و مردم می‌گویند بوسنی بهشت روی زمین است.

قاری بوسنیایی تأکید کرد: در بوسنی مساجد متعلق به دوره عثمانی با قدمت ۵۰۰ یا ۶۰۰ ساله و آثار قدیمی معماری اسلامی به تعداد زیاد وجود دارد. مردم از دیدن این آثار لذت می‌برند و حتی بعضی از مسافران چندین بار به این اماکن سفر می‌کنند و غرق زیبایی و آرامش آن می‌شوند.

 کوبات با اشاره به اینکه مردم مسلمان اروپا و کشورهای عربی از گردشگری حلال در مناطق و اماکن و آثار اسلامی کشور بوسنی بسیار استقبال می کنند، گفت: خیلی از مسافران بعد از یک بار سفر به بوسنی علاقه‌مند به گردشگری در آن می‌شوند و تقریباً سالی یک بار برای بازدید به کشورما سفر می کنند.

وی در پایان گفت: ایران نیز کشور زیبایی است اما فاصله ایران با بوسنی خیلی زیاد است. دلم می خواهد مردم کشورم را برای گردشگری به ایران بیاورم اما به دلیل فاصله و بعد جغرافیایی انجام این هدف خیلی دشوار است. به همین دلیل ایجاد ارتباط بین گردشگری ایران و گردشگری بوسنی به نظر من کار آسانی نیست.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار