تاریخ انتشار :

سیرالئون

برگزاری اردوی آموزشی «همزیستی ایران اسلامی و فرهنگ ایرانی»

به همت رایزنی فرهنگی ایران در سیرالئون، اردوی آموزشی با موضوع «همزیستی ایران اسلامی و فرهنگ ایرانی» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های این کشور برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در سیرالئون با همکاری دانشگاه‌های فورابه، میلتی مارگای، آی پم و جالا اقدام به برگزاری اردوی آموزشی با موضوع «همزیستی ایران اسلامی و فرهنگ ایرانی» برای ۴۵ تن از دانشجویان این دانشگاه‌ها کرد.

در این اردوی آموزشی که در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی کشورمان در سیرالئون برگزار شد، موضوعاتی چون حقوق بشر در اسلام، مسئله ازدواج جوانان در اسلام، تاریخ معاصر ایران و ادبیات کهن ایران (آشنایی با مشاهیر ادبی ایرانی) ارایه شد.

علیرضا فرامرزی، رایزن فرهنگی کشورمان در نخستین روز برگزاری این دوره، اظهار کرد: برگزاری اردوی آموزشی «همزیستی ایران اسلامی و فرهنگ ایرانی» با این انگیزه صورت گرفته است تا دانشجویان از تأثیر متقابل دین و فرهنگ بر یکدیگر  درک درستی داشته باشند.

وی هدف اصلی از برگزاری این اردو را آشنایی دانشجویان با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دانست و گفت: دانشجویان وظایف مهمی جهت ایفای نقشی مثبت در جامعه خود دارند که از جمله آن می‌توان به صداقت علمی، حضور و مشارکت مؤثر در فعالیت‌های علمی و آموزشی، برقراری ارتباط مناسب با اساتید و همسالان، برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف آموزشی و احترام به ایده و آرای مختلف اشاره کرد.

صالح کامارا، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه میلتی مارگای نیز در این برنامه، در خصوص اسلام‌شناسی در دو حوزه حقوق بشر، مسئله ازدواج جوانان، روابط و حقوق متقابل زن و شوهر از منظر اسلام و همچنین، حقوق بشر و مبانی آن در اسلام و قرآن سخن گفت.

در دومین روز از اردوی آموزشی دانشجویان منتخب دانشگاه‌های فورابه، میلتی مارگای، آی پم و جالا نیز، محمد لامین منصاری، از اساتید دانشگاه المصطفی برنامه آموزشی معرفی «ایران‌شناسی» مشتمل بر تاریخ باستان، تاریخ معاصر ایران به ویژه دوره پهلوی، انقلاب اسلامی و مختصری از سلسله صفویه و همچنین به اختصار آشنایی با ادبیات کهن شامل معرفی فردوسی و سعدی را برعهده داشت.

بنابر اعلام این خبر، در پایان این اردوی دو روزه، ضمن ارائه مدرک حضور در اردوی دانشجویی یک جلد کتاب «مناطق توریستی ایران» نیز به دانشجویان اهدا شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار