تاریخ انتشار :

مصر

ورودگردشگران دینی به منطقه موسوم به «مسیر عبور خانواده مقدس»

در پی تصمیم اداره گردشگری مصر مبنی بر توسعه گردشگری دینی در این کشور، نخستین گروه از گردشگران دینی وارد مصر شدند.

،به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری العرب الیوم؛ نخستین گروه از گردشگران دینی از کشور ایتالیا با هدف بازدید از اماکن دینی مسیحی خصوصا منطقه‌ای که با عنوان «مسیر عبور خانواده مقدس» شناخته می‌شود، وارد این کشور شدند.

کارشناسان گردشگری مصر معتقدند که منطقه موسوم به «مسیر عبور خانواده مقدس» می‌تواند مصر را به قطب گردشگری دینی تبدیل کند و بازدید نخستین گروه گردشگران از این مناطق می‌تواند نقطه آغاز خوبی برای فعالیت‌های گردشگری دینی در این کشور باشد.

کارشناسان همچنین معتقدند که گردشگری دینی از جمله پروژه‌هایی است که در آینده باید بیشتر بر آن تمرکز شود.

«احمد شکری»، رئیس سابق بخش گردشگری دولتی مصر نیز در این راستا گفت: بازدید این گروه ایتالیایی از مسیر عبور خانواده مقدس، امر مهمی در تاریخ گردشگری مصر محسوب می‌شود و می‌تواند آغازی برای بازدید کشورهای دیگر از مناطق دینی مصر باشد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت آماده‌سازی باقی مناطق مسیر عبور خانوده مقدس اظهار کرد: برای هر یک از اماکن باید کاتالوگ‌ها و کتابچه‌هایی چاپ و منتشر شود که تاریخ هر یک از این اماکن را معرفی کند.

یادآور می‌شود، نخستین گروه گردشگران دینی شامل ۴۵ گردشگر به همراهی مطران لینو فوماجالی اسقف شهر «ویتربو»ی ایتالیا، وارد مصر شدند.

همچنین دو گروه دیگر از گردشگران دینی نیز شهریورماه آینده از مناطق دینی مصر دیدن خواهند کرد.

مناطق «عریش، الصعید، نطرون، سخا» جزء «مسیر خانواده مقدس» است که در دین مسیحیت از جمله اماکن مورد احترام و مقدس به شمار می‌رود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار