تاریخ انتشار :

حیدرآباد هندوستان

برگزاری برنامه میان ادیانی با عنوان «مسجد باز» برای نخستین بار در مسجد قبه

مسجد قبه در حیدرآباد هندوستان، که یکی از مساجد سبک معماری مصری در این کشور می باشد، برای نخستین بار در نشست گفتمان میان ادیانی، درهایش را به روی غیرمسلمانان گشود.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از telanganatoday، مسجدی در حیدرآباد هندوستان، برای برگزاری گفتمان میان ادیانی، درهایش را به روی غیرمسلمانان  گشود.

این برنامه میان ادیانی با عنوان «مسجد باز» برای نخستین بار روز یکشنبه در مسجد قبه در «مهدی پاتنام» واقع در حیدرآباد برگزار شد. هدف از برگزاری این گفتمان میان ادیانی در مسجد، تلاش برای آشناسازی غیرمسلمانان با دین اسلام و رساندن پیام صلح و همدلی مسلمانان به جامعه اعلام شده است.

پیروان ادیان و مکاتب مختلف در این گفتمان حضور داشته و روحانیون حاضر در جلسه سعی در توضیح تفاسیر صحیح اسلامی از اعمال و باورهای مذهبی از جمله وضو، اذان و نماز داشتند. به شرکت کنندگان در این جلسه نشان داده شد که نماز چگونه برگزار می شود و برخی جنبه های اسلامی از جمله اهمیت مناره در معماری مساجد توضیح داده شد.

گفتنی است مسجد قبه در هندوستان نه تنها نخستین مسجدی است که چنین برنامه ای را در این کشور برگزار می کند، بلکه از نظر معماری اسلامی نیز ساختاری متفاوت و بی مانند دارد. این مسجد در یک محوطه بیش از ۸۵۰ مترمربعی ساخته شده است که معماری مشابه مساجد عربی در مصر دارد. این مسجد گنبد و مناره بلندی دارد که بر روی مسجد سه طبقه افراشته شده و ظرفیت بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ نمازگزار را دارد.

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار