تاریخ انتشار :

دانشگاه وارویک در کاونتی انگلیس

ارائه دوره ترمی دسترسی آموزشی با عنوان «جایزه تحصیلات تکمیلی در آموزش و پرورش اسلامی»

دانشگاه وارویک در انگلستان به منظور پر کردن شکاف میان حوزه های علمیه و مدارس اسلامی و مراکز آموزش عالی، یک دوره یک ترمی «دسترسی آموزشی» با عنوان «جایزه تحصیلات تکمیلی در آموزش و پرورش اسلامی» ارائه داده است.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   دانشگاه وارویک در کاونتی انگلستان، از سال تحصیلی آینده دوره یک ترمی دسترسی آموزشی با عنوان «جایزه تحصیلات تکمیلی در آموزش و پرورش اسلامی» را به منظور پر کردن شکاف میان حوزه های علمیه اسلامی و آموزش عالی تربیتی طراحی کرده است. این نخستین باری است که یکی از دانشگاه های انگلستان چنین دوره ای برگزار می کند.

درحالی که حوزه های علمیه و مدارس اسلامی، موسسات تدریس کننده مطالعات الهیات و شریعت اسلامی این آموزش ها را ارائه می دهند. با این حال انتقال این اعتبارنامه های تحصیلی به دانشگاه های غربی می تواند با مشکلاتی روبرو شود. دوره ارائه شده توسط دانشگاه وارویک مربیان و مدرسان بالقوه دانشگاهی را مدنظر قرار داده است.

دانش پژوهان حوزه های علمیه به این ترتیب فرصتی برای یادگیری آموزه های غربی و مهارت های علمی به دست خواهند آورد و پس از اتمام موفقیت آمیز این دوره می توانند دوره آموزش اسلامی تحصیلات تکمیلی را در رشته های آموزشی، اجتماعی و دینی ادامه دهند. این دوره البته تنها برای فارغ التحصیلان مدارس علمی ارائه داده نشده است و کسانی که خواستار گرفتن درجه کارشناسی ارشد را داشته باشند اما مدارک کارشناسی کافی را نداشته باشند نیز می توانند در این دوره ها شرکت کنند.
طبق گفته وبسایت  این دانشگاه، تمرکز بر روی مطالعه تاریخ غنی تحصیلات در اسلام و تعملات با تئوری مدرن از موضوعات تدریسی مهم در این دوره خواهد بود.

دکتر عبدالله صاحین، یک مطالعه کننده آموزش اسلامی در مرکز مطالعات آموزش و پرورش و یکی از افرادی که در زمینه توسعه این درس شرکت داشته در این باره گفت: این دوره کوتاه پیشگام که اولین بار  توسط یک دانشگاه انگلیسی ارائه می شود، پس از یک دهه تحقیق به منظور بررسی نیازهای یک گروه بزرگ از آموزشگران مبتنی بر جامعه توسعه داده شد که احساس می کردند از سیستم آموزش و پرورش منزوی شده اند.

وی افزود: طراحی این دوره به منظور پرکردن شکاف میان فرهنگ های آموزشی حوزه های علمیه اسلامی سنتی و مراکز آموزش عالی مدرن است. ما امیدواریم که این امر به گسترش مشارکت در آموزش عالی کمک کند و سهم قابل توجهی را در راستای جلب آموزش عالی اسلامی داشته باشد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار