تاریخ انتشار :

فیلیپین،

برنامه های حمایتی توسعه صنایع غذایی «حلال» توسط وزارت کشاورزی فیلیپین

در پی تصویب یک قانون جدید در سال ۲۰۱۶ در فیلیپین، وزارت کشاورزی این کشور مسئولیت آغاز برنامه های حمایتی از صنعت حلال در این کشور را عهده دار شده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از manilatimes، برنامه های حمایتی توسعه صنایع غذایی «حلال» توسط وزارت کشاورزی فیلیپین در منطقه مسکونی کوتاباتو آغاز به کار کرده که هدف آن ها تقویت و پرورش توان کشاورزی و تولید محصول در «صنعت حلال» اعلام شده است.

گفتنی است امانوئل پینول وزیر کشاورزی فیلیپین با توجه به تصویب یک قانون جدید در سال ۲۰۱۶، به هدف ترویج و توسعه صنایع حلال در فیلیپین، این برنامه را راه اندازی کرده است. براساس قانون مربوطه وزارت کشاورزی فیلیپین مسئولیت توسعه صنعت حلال در این کشور و افزایش توانایی ها، مشارکت صادرکنندگان در صحنه رقابت جهانی و تقویت قابلیت های بالقوه موجود، محصولات و خدمات حلال را عهده دار خواهد بود.

به گفته مقام مسئول این برنامه جدید، دولت فیلیپین بودجه اولیه ای به میزان ۴۴ میلیون پزو (واحد پول فیلیپین) برای این برنامه های جدید در نظر گرفته است که شامل توسعه، حمایت، آموزش و پرورش و خدمات تعلیمی در رابطه با صنعت حلال می شود.  در این میان بودجه ۱۵ میلیون پزویی به منظور ارائه کمک های حمایتی از تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در ابتدا این آژانس ۵ برنامه اصلی حمایتی از محصولات مشخصی را آغاز کرده که شامل «برنج، ذرت، محصولات با کیفیت بالا، پرورش دام و کشاورزی ارگانیک» می‌شوند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار