تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان

کتاب «ایام فاطمیه در ایران امروز؛ شرح یک دوره عزاداری شیعه»

کتاب «ایام فاطمیه در ایران امروز؛ شرح یک دوره عزاداری شیعه» نوشته ربکا شفلر، نویسنده آلمانی است و در آن نحوه عزاداری برای دختر پیامبر(ص) در فرهنگ شیعه تبیین شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  رایزنی فرهنگی ایران در آلمان اعلام کرد: این کتاب نوشته ربکا شفلر(Rebekka Scheffler) بوده و به زبان آلمانی تألیف شده است. سال انتشار این اثر ۲۰۱۷ میلادی است و این کتاب ۶۴ صفحه دارد.

برگزاری مراسم عزاداری مذهبی در میان شیعیان ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارد. تعزیه و روضه‌خوانی از جمله رسوم مذهبی در ایران هستند که در ادبیات عاشورا توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. در این میان به ایام فاطمیه و مراسم مربوط به آن کمتر پرداخته شده است. در این مراسم شیعیان در یک دوره، به عزاداری برای دختر پیامبر اسلام(ص) می‌پردازند. کتاب حاضر با بررسی این مراسم، به شناخت بهتر فرهنگ شیعه کمک می‌کند.

نویسنده کتاب، تحصیلات خود را در زمینه مطالعات شرقی در دانشگاه «بامبرگ» آلمان در سال ۲۰۱۵ به اتمام رسانده است و در حال حاضر به عنوان مدرس زبان فارسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه «بن» این کشور، فعالیت می‌کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار