تاریخ انتشار :

گروهی از مادران مسلمان در کانادا

کمپین اهدای اسباب بازی برای کودکان برای جشن عید فطر

یک گروه از مادران مسلمان در کانادا با همکاری دایره اسلامی آمریکای شمالی «ایکنا» کمپین «اهدای اسباب بازی» برای کودکان برای جشن عید فطر تشکیل دادند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از aboutislam، گروهی از مادران مسلمان کانادایی با همکاری دایره اسلامی آمریکای شمالی «ایکنا»، یک کمپین امداد و خیریه در استان میسیساگای کانادا تشکیل دادند تا اسباب بازی های اهدایی از سوی مردم را برای کودکان برای جشن عید فطر جمع آوری کنند.

فریده پیوالا، یک مادر کانادایی که در این کمپین فعالیت دارد می گوید: من تصمیم گرفتم در این پروژه کار کنم، زیرا اهمیت دادن صدقه و کارهای خیریه در دین اسلام و کمک به نیازمندان بسیار بالاست و می خواستم آن را به کودک سه ساله خودم یاد بدهم.

پیوالا می گوید: پسرم ماه جولای سه ساله می شود و کم کم درباره ماه رمضان، روزه داری و عیدفطر سئوالاتی از ما می پرسد. من خودم عاشق خاطراتم از پدر بزرگم هستم که همیشه روزهای عید فطر به ما کادو می داد.

وی افزود: جنبه های مادی کادوهای پدربزرگ زیاد مهم نبود بلکه اصل این کار دلنشین بود. اینکه تمام روزه هایمان را با موفقیت می گرفتیم و تمام این ماه را الگوی خوبی برای همه بودیم و روز آخر را با دوستان و خانواده جشن می گرفتیم. نمی توانم تصور کنم که یک کودک عید را بدون کادو بگذراند.

به گفته این مادر مسلمان کانادایی، کمپین «جمع آوری اسباب بازی برای کودکان در روز عید» برای نخستین بار است که توسط بنیاد امداد اسلامی ایکنا راه اندازی می شود و در صورت موفقیت این پروژه، این کمپین به یک کمپین سالانه تبدیل خواهد شد. قرار است اسباب بازی ها کادو شده و پیش از ۴ جولای به خانواده ها تحویل داده شود.

گفتنی است بنیاد امداد اسلامی ایکنا، یک سازمان به ثبت رسیده و از سازمان های خیریه بزرگ کانادا است که به بیش از ۵۷ هزار نفر و ۱۴ هزار خانواده در سرتاسر این کشور، صرف نظر از دین و نژاد کمک رسانی می کند.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین آمارها در سال ۲۰۱۱، مسلمانان ۱۱٫۹ درصد جمعیت شهر میسیساگا در کانادا را تشکیل می دهند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار