تاریخ انتشار :

علی بانات

میلیونر مسلمان استرالیایی از تجارت دنیا تا تجارت با خدا

«علی بانات» میلیونر مسلمان استرالیایی در زمانی که برخی از تندورها تیشه به ریشه اسلام می زند، کمر همت برای اعتلای اسلام و کمک به مسلمانان جهان بست تا از بزرگترین تاجر دنیا به بزرگترین تاجر با خدا تبدیل شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از بوابه الاهرام، در زمانی که حرکت ها و گروههای تندرو و در راس آن «داعش» که توانستند با اعمال شرارت بارشان چهره اسلام را مخدوش کنند، سفیرانی برای اسلام وجود دارد که به اخلاق پسندیده، خلوص و حسن خلق مزین هستند؛ یکی از این سفیران «علی بانات» میلیونر مسلمان استرالیایی است که با خداوند معادمله کرد و دنیا را فروخت و آخرت را خرید.

«علی بات» تاجر استرالیایی مسلمان در سال ۱۹۸۲ در یک خانواده عربی چشم به جهان گشود و این جوان و خانواده اش از زمان مهاجرتشان به استرالیا تلاش کردند تا از ثروتمندان سیدنی شدند. «علی بانات» هوش و ذکاوت خود را در کارهای تجاری نشان داد و این امر به افزایش ثروت این خانواده منجر شد و مالک شرکت هایی در استرالیا در زمینه مختلف انرژی شدند و در منزل شیک و زیبا با خودروهای گرانقیمت زندگی می کرد.

سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز تحول در زندگی «علی بانات»بود؛ پس از اینکه بیمار شد و پزشکان ابتلای وی به یک بیماری خطرناک را تایید کردند؛ اما بانات از اموالش برای نجات زندگی اش و رفتن برای درمان به بهترین مراکز پزشکی در جهان استفاده نکرد؛ بلکه ما بقی عمر خود را به کارهای خیرخواهانه گذراند.

پس از این اتفاق،«علی بانات» به تصفیه و سرو سامان دادن به کارهای تجاری اش در استرالیا سرعت بخشید و به کشورهایی از جمله آفریقا و سایر مناطق محرومی سفر کرد که ساکنان آن زیر خط فقر زندگی می کردند و همچنین تصمیم گرفت تا از اموالش در ساخت مساجد و مدارس برای کودکان محروم استفاده کنند.

سپس بانات تصمیم گرفت تا فعالیت های خود را گسترش دهد و پروژه ای با نام «مسلمانان در جهان» را برای کمک به بیوه ها و یتیم ها و پناهندگان و ساخت منازل و نانوایی ها و مساجد و مراکز پزشکی و حفر چاههای نفت و فراهم کردن وسایل نقلیه همچون اتوبوس و موتور برای مردم و فعالیت های تبلیغی برای دعوت به اسلام به راه انداخت تا «علی» از بزرگترین تاجر دنیا به تاجر با خدا تبدیل شود.

«علی بانات» قبل از فوتش اقدام به یک فیلم ویدیویی از خودش تهیه کرد و در آن از خداوند تشکر کرد که مرگش در کار خیر است نه در کار شر و به همه مسلمانان توصیه می کند که  او را ببینند که هدف از برنامه و طرحش دعوت به سوی خدا و اسلام است و در دنیا هیچ عملی جز کار نیک و صالح و خیر باقی نمی ماند.

«علی بانات» می گوید که الحمد لله که خداوند به من این بیماری را به عنوان هدیه ارزانی داد که فرصتی برای تغییر به سمت بهترشدن اعطا کرد و هنگامی که به این کار مشغول هستم، به شدت تمایل دارم که از هرچیزی که مالک آن هستم، رهایی پیدا کند و به خداوند بیشتر نزدیک شوم و به دین پایبندتر شوم و با اعمالی صالح این دنیا را ترک کنم و ثروت حقیقی من در آخرت است.

«علی بانات» در ۲۹ می ۲۰۱۸ میلادی در گذشت و هزاران نفر برای بدرقه وی به سفر آخرت او حضور داشتند و قبل از سفرش ما را با واقعیت دنیا آشنا کرد که « دنیا جز متاع غرور و فریب چیزى نیست » و«باقیات صالحات ثوابش نزد پروردگارت بهتر و امیدبخش‌تر است»

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار