تاریخ انتشار :

اروین رنالدی خبرنگار استرالیایی

تجربه سفر به مکه و مدینه در ماه مبارک رمضان

تجربه رمضان در مکه و مدینه رویایی بود که برای خبرنگار استرالیایی به حقیقت تبدیل شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از «ای بی سی نیوز»، «اروین رنالدی»،خبرنگار استرالیایی در گزارشی تجربه سفر خود به مکه و مدینه در ماه مبارک رمضان را به اشتراک گذاشته است.

او در این باره نوشت:همیشه حضور در میان میلیون ها مسلمان برای روزه داری در ماه رمضان درپایتخت صدر اسلام یعنی مدینه،آرزوی من بود.

وقتی سال گذشته در استرالیا به مدینه رفتم و خیل عظیم جمعیت را دیدم که با لباس سفید به سمت مسجد بزرگ و مشهور این شهر یعنی «مسجد النبی» می روند احساس بسیار خوبی داشتم.

بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال پیش،این مسجد خانه کوچکی ساخته شده از برگ های نخل و متعلق به مردی به نام «محمد» بود اما حالا مدینه یک فرودگاه بین المللی شلوغ،هتل های متعلق به شرکت های مشهور بین المللی و سوپرمارکت های مدرن دارد.

عمارت مرمرین سفید در یک بیابان

خانه پیامبر اکرم (ص) در مدینه که پس از مرگ در آنجا دفن شدند اکنون به عنوان «مسجد النبی» شناخته شده است.

این مسجد دارای یک گنبد سبز رنگ بزرگ است که دو مناره مرتفع با چراغ های روشن آن را احاطه کرده اند که کل شهر مدینه را در شب روشن می کنند.

این مسجد دقیقا مانند یک عمارت مرمرین سفید در وسط یک بیابان است.

برای من ورود به این مسجد و متصل شدن به تاریخ صدر اسلام که تنها در کتاب ها از جمله کتاب آسمانی قرآن ،توصیف آن را خوانده بودم یک تجربه کاملا احساسی بود.

وقتی من در ژوئن ۲۰۱۷ قبل از غروب خورشید وارد این مسجد شدم هزاران نفر در آنجا بودند و برای افطار روبروی یکدیگر دور یک سفره نشسته بودند.

با وجود تغییراتی که در شهر انجام شده،مدینه هنوز هم به بازدیدکنندگان خود آرامش می دهد و شاید این آرامش به خاطر این است که پس از آزار و اذیت پیامبر و یارانش در مکه،شهر مدینه پناهگاه امنی برای آنها شد.

مکه و مکعب سیاه کعبه

۱۰ روز قبل از پایان ماه مبارک رمضان سال گذشته در ماه ژوئن ،کاروان ما به سمت مکه حرکت کرد،جایی که خانه ای به شکل مکعب سیاه رنگ یعنی خانه کعبه که قبله میلیاردها مسلمان است در آن قرار دارد.

مسجد جامع شهر مکه مسجد الحرام نام دارد و در بخش قدیمی این شهر قرار گرفته است.برج عظیم ساعت که یکی از مرتفع ترین برج های دنیا است و هتل های پنج ستاره زیادی در آن واقع شده بر فراز مسجد الحرام قابل روئیت است.

کعبه نماد وحدت است و مسلمانان از هر نژاد و در هر جایگاهی که باشند رو به سوی آن نماز می خوانند.

جشن پایان رمضان در مکه وجود ندارد

عید فطر که جشن پایان ماه مبارک رمضان است در مکه جشن گرفته نمی شود.

وقتی من در مکه بودم دیدم که  خبری از لباس نو و غذای مخصوص در این روز نبود.در حقیقت همه باید هر چه زودتر برای نماز عید در مسجد باشند و بعد از دای نماز مسجد خالی می شود طوری که گویی هیچ کس در آن نبوده است.

تجربه رمضان در سرزمین مقدس برای من غریب اما زیبا بود و به من یاد داد که روزه داری فقط خودداری از براورده کردن نیازهای اولیه نیست.من یاد گرفتم که رمضان تمرین صبر،آماده کردن خود برای مقابله با چالش ها و مشکلاتی است که در زندگی با آنها روبرو می شویم.

مهم ترین درسی که از این تجربه گرفتم ،تقسیم کردن آنچه داریم با دیگران بندگان خدا و شکرگزار بودن به خاطر نعمت هایی است که داریم.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار