تاریخ انتشار :

جمهوری غنا

انجمن خدمت به قرآن

ترویج هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان از رویکردهای اصلی انجمن خدمت به قرآن در کشور آفریقایی غنا است.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  جمهوری غنا، نام کشوری در غرب آفریقا است که پایتخت آن «آکرا» نام دارد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است که در حال حاضر حدود %۶۷ از مردم غنا به این زبان صحبت می‌کنند. غنا تا سال ۱۹۵۷م مستعمره بریتانیا بود و قبلا «ساحل طلا» نام داشت. اکثریت مردم این کشور مسیحی هستند و تنها %۱۷ از مردم غنا مسلمان هستند، اما با این حال، همین اقلیت مسلمان نیز مشتاقانه به تعلیم و ترویج قرآن و اسلام مشغول هستند.

ورود اسلام به غنا به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد. در واقع دین اسلام از طریق فعالیت تاجران مسلمان در این منطقه، منتشر شد. بیشتر مسلمانان غنا سنی مالکی هستند با این وجود در سال‌های اخیر در پی فعالیت تاجران لبنانی در این منطقه، گرایش به مذهب شیعه نیز روز افزون بوده است.

در کشور غنا، تعدادی مراکز قرآنی و مدارس دینی وجود دارد که با جدیت تمام به فعالیت‌های قرآنی و قرآنی مشغول هستند که از برجسته‌ترین آن‌ها «انجمن خدمت به قرآن» است.

انجمن خدمت به قرآن غنا؛

این انجمن که مؤسسه‌ای غیر دولتی است در زمینه‌های مختلف قرآنی و مذهبی فعالیت دارد و مقر آن در شهر «سکوندی-تاکورادی» واقع در غرب غنا است و یکی از مؤسساتی است که به طور فعال در زمینه حفظ و آموزش قرآن در این کشور مشغول فعالیت است.

 

هدف از تأسیس؛

هدف از تأسیس این انجمن قرآنی، ترویج هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دینی از طریق آموزش و حفظ قرآن و توانمندسازی سایر مراکز فعال در زمینه آموزش حفظ قرآن در کشور غنا است.

فعالیت‌ها؛

توزیع نسخه‌های قرآن در مدارس مختلف اسلامی غنا، پرورش قرآن‌آموزان در سنین مختلف، برگزاری امتحانات قرآنی و اعطای گواهینامه، اعزام نمایندگان در رشته‌های مختلف قرآنی به مسابقات بین‌المللی قرآن از جمله فعالیت‌های انجمن خدمت به قرآن کریم غنا است.

فضای مجازی؛

انجمن خدمت به قرآن کریم غنا در فضای مجازی مانند توئیتر و فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار