تاریخ انتشار :

جامعه اسلامی اوکلاهاما

کمپین «فهم میان ادیانی» مسلمانان «اوکلاهاما»

مسلمانان اوکلاهاما کمپین گسترش فهم میان ادیانی را در طول ماه مبارک رمضان اجرایی می کنند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از «  enidnews»،،اعضای جامعه مسلمانان «اوکلاهاما» در تلاش برای افزایش فهم میان ادیانی در طول  ماه مبارک رمضان هستند.

امام عماد انشاسی،رئیس جامعه اسلامی اوکلاهاما در این باره گفت:در ماه رمضان چه مسلمانانی که روزه می گیرند و چه مسلمانانی که به دلیل بیماری یا دلایل دیگر از روزه گرفتن منع می شوند اقدام به انجام کارهای خیریه می کنند.

«آدام سلطانی»،مدیر اجرایی دفتر شورای روابط اسلامی-آمریکایی در اوکلاهاما می گوید:رمضان فرصت بسیار خوبی برای ایجاد روابط بهتر میان مسلمانان و افراد با پیشینه های مذهبی دیگر به ویژه همسایگان مسیحی آنهاست.

وی افزود:جمعیت مسلمان در اوکلاهاما در برخی مکان های خاص مانند «تولسا»،اطراف دانشگاه ها ،پایگاه های نظامی یا محوطه های بزرگ پزشکی متمرکز شده است و به همین دلیل انجام اقداماتی برای گسترش فهم میان ادیانی برای آنها مشکل است.

این بدان معناست که اکثر اوکلاهامایی ها شانس برقراری روابط شخصی با مسلمانان را نداشته اند و به همین دلیل تصورات غلط درباره مسلمانان که راسنه ها به آن دامن زده اند هنوز از بین نرفته است.

سلطانی همچنین گفت:در خارج از این مناطق هیچ گروه مسلمانی در اوکلاهاما وجود ندارد که دارای یک مرکز اسلامی و یا یک مسجد باشد و به همین دلیل به چالش کشیدن اسلام هراسی سخت است.

وی خاظرنشان کرد،تا زمانی که شما با مردم ملاقات و تعامل نداشته باشید نمی توانید با ترس های آنها غلبه کنید.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی برای برداشتن این موانع،میزبان برنامه های مختلفی در طول ماه مبارک رمضان است تا فرصتی برای ملاقات و تعامل با مسلمانان در اختیار غیر مسلمانان قرار دهد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار