تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در اتریش

انتشار پنج اثر از پروفسور حمید کثیری در حوزه اعتقادات شیعه به زبان آلمانی

پنج اثر منتشر شده در حوزه اعتقادات شیعه به زبان آلمانی، طی مراسمی در رایزنی فرهنگی ایران در اتریش رونمایی شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از مرکز اسلامی امام علی(ع) وین؛ این پنج اثر که تألیف پروفسور حمید کثیری استاد مطالعات اسلامی دانشگاه وین است، روز جمعه(۲۱ اردیبهشت‌ماه) در نشست «انسان آینده و آینده انسان» با کیک تولد این آثار در رایزنی فرهنگی ایران در وین رونمایی شد. این نشست به همت آکادمی آموزشی پژوهشی ایمان وین و همکاری مرکز اسلامی امام علی(ع) وین و با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی برگزار شد.

برگزار کنندگان نشست، آن را در دو بخش طراحی کرده بودند؛ در ابتدا شرکت‌کنندگان از سخنرانی اندیشمندان حاضر درباره موضوع نشست یعنی «آینده انسان و انسان آینده» اهمیت منجی‌باوری در  اسلام و مسیحیت به سه زبان انگلیسی، فارسی و آلمانی بهره بردند و در بخش دوم از آخرین آثار پروفسور حمید کثیری استاد مطالعات اسلامی دانشگاه وین در حوزه شیعه‌شناسی به زبان آلمانی رونمایی شد.

در بخش نخست، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام غضنفری سخنرانی کوتاهی درباره انسان کامل و شخصیت منجی موعود در اسلام به زبان انگلیسی ایراد کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

سپس حجت الاسلام محسن زاده، رئیس آکادمی آموزشی پژوهشی ایمان وین به زبان فارسی درباره موضوع انتظار و اهمیت آن از منظر متفکران غربی سخنرانی کرد. سخنران سوم پروفسور حمید کثیری بود که به زبان آلمانی درباره مفهوم مهدویت و منجی باوری اسلامی به سخنرانی پرداخت.

سخنران پایانی این نشست علمی پروفسور بشته از متفکران مسیحی و اساتید برجسته دانشگاه وین بودند که به زبان آلمانی درباره اهمیت آینده انسان و نجات نهایی و نیز جایگاه این آموزه در مسیحیت سخنرانی کرد.

در بخش دوم مراسم از آخرین آثار پروفسور حمید کثیری در حوزه شیعه‌شناسی رونمایی شد و نشست با پرسش‌های شرکت‌کنندگان و پاسخ‌های نویسنده درباره آثار رونمایی شده به پایان رسید.

در پایان این نشست به همت رایزنی ایران در وین از شرکت‌کنندگان پذیرایی و کتب رونمایی شده به علاقمندان اهدا شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار