تاریخ انتشار :

یک سازمان خیریه اسلامی درتایلند

جمع آوری کمک های مالی برای تهیه پوشاک اسلامی برای فقرا و یتیمان

یک سازمان خیریه اسلامی در کشور تایلند اقدام به جمع آوری کمک های مالی برای تهیه پوشاک اسلامی برای فقرا و یتیمان کرده است و قرار است پیش از عید فطر برای ۳ هزار کودک لباس دوخته شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    یک خیریه اسلامی در تایلند اقدام به جمع آوری کمک های مالی برای تهیه لباس های جدید برای کودکان فقیر و یتیم کرده، این لباس ها قرار است در طی ماه مبارک رمضان دوخته شوند و پیش از عید فطر، در میان کودکان توزیع گردند.

بنیاد تحصیلی و منابع انسانی اسلامی، امسال قصد توزیع پوشاک های سنتی فرهنگ تایلندی میان ۳ هزار کودک یتیم و مستمند در استان های جنوبی مرزی این کشور را دارند. این بنیاد در ۱۰ سال گذشته به اقدامات مشابهی مشغول بوده است.

اسماعیل صالح رئیس بنیاد در این باره گفت: هدف این حرکت ایجاد لبخند بر لبان کودکان فقیر و یتیم در جشنواره عید فطر است.

وی افزود: مسلمانان در تایلند همیشه در ایام عید لباس های رنگین و نو به تن می کنند، اما کودکان فقیر مثل بقیه به استقبال عید نمی روند، زیرا توانایی مالی خریدن چنین لباس هایی را ندارند.

اسماعیل در ادامه گفت: بنیاد اندازه های کودکان را برای البسه گرفته است و دختران از هم اکنون برای پوشیدن این لباس ها هیجان زده هستند.

بنیاد اسلامی همچنین مادران مجرد یا بی بضاعت را برای دوختن البسه استخدام کرده است تا به آن ها برای هزینه های زندگی کمک شود.

گفتنی است کودکان مسلمان در فرهنگ های اسلامی متعددی در ایام عید لباس های رنگارنگ و نو به تن می کنند.

مسلمانان در تایلند

لازم به ذکر است اکثریت جمعیت ۶۳ میلیونی تایلند را بودایی ها تشکیل می دهند و مسلمانان یک اقلیت مذهبی در این کشور با ۱۰% جمعیت کنونی هستند. بیشتر مسلمانان تایلندی در سه ایالت فقیرنشین این کشور سکونت دارند که طی سالیان دراز توسط دولت از نظر اقتصادی مورد بی توجهی قرار گرفته اند. این مردمان معمولا به قوم پاتانی معروف هستند. آن ها به زبان مالایی صحبت می کنند که همان زبان مردمان در آسیای شرقی از مالزی گرفته تا اندونزی است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار