تاریخ انتشار :

انتشارات انصاریان

عرضه ترجمه انگلیسی کتب دینی و قرآنی

انتشارات انصاریان یکی از بزرگ‌ترین ناشران کتاب‌های علوم قرآنی و اسلامی، با ۵۰ سال سابقه فعالیت در نشر کتب دینی و به ویژه قرآنی، قصد دارد با انتشار عناوین زیادی به همراه ترجمه انگلیسی این آثار، پیام خود را به مردم دنیا برساند.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به گفته یکی از غرفه‌داران، تا کنون در این انتشارات حدود ۱۶۰۰ عنوان کتاب دینی به چاپ رسیده که از این تعداد ۸۰۰ عنوان کتب قرآنی است. امسال نیز این انتشارات یک بسته را ارائه کرده است که شامل کتب نفیسی از جمله قرآن کریم، نهج البلاغه در دو جلد، صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان در دو جلد است که در چهار رنگ تولید شده و ترجمه انگلیسی این کتب ارزشمند نیز در آن گنجانده شده است که به اعتقاد این انتشارات می‌تواند پیام اسلام را به دنیا برساند.

بسیاری از کتاب‌های قرآنی انتشارات انصاریان به زبان‌های مختلف دنیا مانند انگلیسی، فرانسه، اردو، فلیپینی و غیره ترجمه شده است. همچنین، این انتشارات کتب آموزشی برای نونهالان و کتب قرآنی ویژه پژوهشگران را به چاپ می‌رساند. از جمله آثار جدیدی که در سال ۹۶ توسط این انتشارات به زبان انگلیسی به چاپ رسیده، می توان به احتجاج طبرسی، اقبال الاعمال، تفسیر سوره الرحمن، واضح حقیقت، اسوه تقوا و خدمتگزاری به مکتب اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد.

مسئول غرفه این انتشارات گفت: از جمله کتاب‌های نفیسی که در سال‌های اخیر در این انتشارات به چاپ رسیده، ترجمه قرآن حاوی چهار ترجمه مختلف از مترجم‌های مختلف است. در این کتاب در زیر هر آیه چهار ترجمه از شاکر، یوسف علی، میراحمد علی و آربری آمده است که کاری بسیار ارزشمند برای پژوهشگران علوم قرآنی است. این کتاب برای پژوهشگرانی که می‌خواهند ترجمه‌ها را باهم مقایسه کنند بسیار مناسب است.

مسئول غرفه این انتشارات که به غیر از ایران در کشورهای مختلف مانند عراق، لبنان و کشورهای اروپایی نمایشگاه های بزرگی برپا کرده و کتب اسلامی را در آن کشورها نیز ارائه کرده است، گفت: فرهنگ و اندیشه مهم ترین بحث جامعه بشری است و بزرگ ترین مسئولیت مدیران کشوری این است که در این زمینه از اندیشمندان حمایت کنند تا اندیشه آزاد در جامعه جریان داشته باشد و این اندیشه آزاد موجب علاقه‌مندی جوانان و مردم به کتاب و تولید فکر شود و جامعه در مسیر تکاملی خود بتواند سرعت بگیرد.

وی افزود: قیمت کتاب بالا رفته است و قطعاً متناسب با توان مالی مردم نیست. این مسئله در خرید و استقبال مردم از کتاب بی‌تأثیر نیست و مدیران ارشد فرهنگی کشور باید در این زمینه تدبیری بیاندیشند تا مردم بتوانند کتاب مورد علاقه خود را با قیمت متناسب با سطح درآمد خود تهیه کنند.

مسئول غرفه انصاریان در پایان گفت: کتاب‌های ترجمه شده به زبان انگلیسی، علاوه بر ایرانی‌ها مخاطبان انگلیسی زبانی بسیاری دارد و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب به خصوص  مردم کشورهای اروپایی و ملیت‌های غیر ایرانی استقبال بی نظیر و منحصر به فردی از محصولات اسلامی و قرآنی ما داشته‌اند.

کتب آموزشی و تربیتی قرآنی نونهالان به همراه ترجمه انگلیسی، از جمله آثاری است که در این غرفه به چشم می‌خورد. یکی دیگر از مجموعه کتاب‌های ارزشمند این انتشارات زندگی نامه ۱۴ معصوم است که به زبان انگلیسی در ۱۴ جلد به چاپ رسیده است و ویژه پژوهشگران است.

همچنین، برای نونهالان زندگی ۱۴ معصوم به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است که در نمایشگاه امسال عرضه شده است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۲ الی ۲۲ اردیبهشت در مصلی تهران برپا خواهد بود. ضمناً برای بازدید از غرفه انتشارات انصاریان می‌توانید از ساعت ۱۰ الی ۲۰ به شبستان اصلی بخش ناشران عمومی مراجعه کنید.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار