تاریخ انتشار :

دویچه وله؛

علاقه‌مندی به یادگیری درباره اسلام میان دانش‌آموزان دبیرستانی در آلمان

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که علاقه‌مندی به یادگیری درباره اسلام میان دانش‌آموزان دبیرستانی در آلمان رو به افزایش است اما تعداد کلاس‌های مذهبی که درباره قرآن و اسلام آموزش می‌دهند، کافی نیست.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از دویچه وله؛ نتیجه‌ مطالعه‌ای که اخیراً بر روی دانش‌آموزان دبیرستان‌های آلمان صورت گرفته، نشان می‌دهد در حال حاضر ۵۴ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های آموزشی درباره اسلام مشغول به تحصیل هستند، اما تعداد علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس‌ها، حدود ۱۰ برابر بیشتر از این رقم است.

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان (BAMF) در گزارشی که در سال ۱۳۸۶ تحت عنوان «زندگی مسلمان در آلمان» منتشر کرد، تعداد دانش‌آموزان دبیرستانی را که مایل به تحصیل در کلاس‌های آموزش اسلام بودند، حدود ۵۸۰ هزار نفر اعلام کرد. با توجه به اینکه این آمار پیش از ورود اخیر تعداد زیادی پناهنده مسلمان به آلمان ارائه شده، مطمئناً این تعداد افزایش هم داشته است.

یکی از معلمان آلمانی مدارس اسلامی که نخواست نامش فاش شود و قبلاً خدا ناباور بوده و هیچ اعتقادی به دین نداشته است، می‌گوید: بهتر است دانش‌آموزان درباره ادیان اصلی مطالبی را یاد بگیرند. از جمله اینکه هر دین از کجا آغازشد و چه اصولی دارد.

به گفته یکی دیگر از معلمان کلاس‌های آموزش اسلام در آلمان، تاریخ اسلام، مفاهیم مربوط به اخوت و برادری، فلسفه دعا و گفتگو با خداوند، مسئله معاد و زندگی پس از مرگ، واجبات دین و راه‌های مقابله با افراط گرایی در این کلاس‌ها آموزش داده می‌شود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار