تاریخ انتشار :

مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی

همایش گفت‌وگوی حقوق‌دانان مسلمان

جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش گفت‌وگوی حقوق‌دانان مسلمان به همت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش گفت‌وگوی حقوقدانان مسلمان به همت مرکز امور بین‌الملل و با همکاری معاونت علمی آستان قدس رضوی برگزار شد.

غلامرضا کحلکی افزود: این شورا متشکل از معاون علمی آستان قدس رضوی، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی و رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و همچنین نمایندگان عالی رتبه دانشگاه جامعه المصطفی(ص) العالمیه در کنار مدیریت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی است.


وی یکی از مشکلات جامعه اسلامی در عرصه بین‌المللی را ضعیف بودن ساز و کارهای حقوقی، به منظور استیفای حقوق مسلمانان دانست و تصریح کرد: در چارچوب این همایش بین‌المللی قرار است حقوقدانان اسلامی با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشند و در نتیجه آن، همفزایی و همگرایی موثری را میان آن‌ها شاهد خواهیم بود.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی بیان کرد: این همفزایی و همگرایی در آینده نزدیک خواهد توانست از بعد حقوقی ظرفیت‌های اسلامی را برای حل مشکلات جامعه اسلامی نهادینه کرده و به خدمت بگیرد.

کحلکی زمان برگزاری پیش‌نشست‌های این همایش بین‌المللی را طی سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: سال آینده شاهد برگزاری این همایش بین‌المللی خواهیم بود و قرار است پیش‌نشست‌ها و همایش اصلی در کمیته علمی با حضور اعضای هئیت علمی تعیین شود و به مجرد اینکه موضوعات اصلی همایش، کشورهای همکار و محل برگزاری پیش‌نشست‌ها مشخص شد، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تصمیم گرفته شده تا به زودی سایت همایش طراحی شود تا محققان و حقوقدانان بتوانند از طریق آن با دبیرخانه ارتباط برقرار کنند.
رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در پایان یادآور شد: در این جلسه دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان دبیرخانه این همایش مشخص شد و در خصوص اعضای کمیته علمی و اجرایی این رویداد بین المللی، تبادل‌نظر صورت گرفت.

منبع: آستان نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار