تاریخ انتشار :

ترکیه

افتتاح موزه ای منسوب به پیامبران الهی

ترکیه موزه‌ای را برای نمایش آثار تاریخی منسوب به پیامبران الهی و شرح زندگانی آنان طراحی کرده که در آن از فناوری‌های نوینی استفاده شده است.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   به نقل از روزنامه «آکشام» ترکیه؛ در شهر شانلی اورفه (Şanlıurfa) این کشور، موزه‌ای با استفاده از فناوری‌های نوین با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با داستان زندگی پیامبران الهی افتتاح خواهد شد.

 
بر اساس گزارش‌های به دست آمده؛ معماری این موزه به شکل یک ستاره و هلال ماه طراحی شده و در آن بخش‌های مختلفی جای گرفته است.
در قسمت ستاره‌ای شکل این موزه اتاق‌های اداری، نمازخانه، کتابخانه و مراکز خرید قرار دارد، اما در بخش هلالی شکل موزه علاوه بر نمایش آثار تاریخی، داستان زندگی پیامبران الهی با استناد به آیات قرآن کریم بازگو خواهد شد.
نهاد چیفتچی (Nihat Çiftçi ) شهردار شانلی اورفه، طی سخنانی درباره علت برنامه‌ریزی برای افتتاح چنین موزه‌ای در ترکیه، گفت: این موزه به منظور آشنایی با زندگی پیامبران طراحی ‌می‌شود. علاقه‌مندان به بازدید از این موزه، سیری در دوره‌های تاریخی خواهند داشت. این برازنده شهر ما است که زندگی پیامبران را به عنوان چراغ هدایت انسان‌ها بازگو کنیم.
شهردار شانلی اورفه، تصریح کرد: این پروژه از طرف هیئتی عملی با بهره‌گیری از آیات قرآن طراحی ‌می‌شود. در این موزه با استناد به آیات و احادیث و همچنین استفاده از فناوری‌های نوین تاریخ زندگی پیامبران شرح داده خواهد شد. کسانی که به این موزه می‌آیند اطلاعاتی خوبی را در مورد زندگینامه پیامبران الهی خواهند یافت.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار