تاریخ انتشار :

مکرم جبرائیل غالی از مسیحیان قبطی مصر

مسیحی مداح اهل بیت وحافظ قرآن

«مکرم جبرائیل غالی» از پیروان آیین مسیحیت در مصر بود که علاوه بر حفظ قرآن و احادیث نبوی به‌عنوان مداح رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) نیز شناخته می‌شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از پایگاه خبری مصراوی؛ مکرم جبرائیل غالی از مسیحیان قبطی مصر بود که روز یکشنبه (۲۶ فروردین ماه)  جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی  در روستای «بنی احمد شرقی در استان «منیا»ی مصر متولد شد و در سن ۱۷ سالگی به آموختن سیره پیامبر اسلام (ص) روی آورد و همین امر باعث شد از ادامه دادن به راه پدر و مشغول شدن به کار خیاطی سرباز زند و همه وقت خود را در میان مداحان رسول خدا(ص) بگذراند و آنچه مداحان می‌خوانند را حفظ کند.

او سرانجام به یکی از گروه‌های تواشیح پیوست تا جایگاهی در آن گروه پیدا کند و صدای مداحی او از بلندگوها پخش شود.

این مداح مسیحی اهل بیت(ع)، قوانین و آداب خاصی برای مراسم‎های خود داشت که از جمله این آداب، آغاز مراسم به مدح رسول اکرم(ص) سپس حضرت عیسی(ع)، حضرت مریم(س) و بعد از آن هم مدح اهل بیت پیامبر(ص) بود.

مکرم همواره تلاش می‌کرد، اعتقاد او به دین مسیح مانع از پیشرفت او به عنوان مداح پیامبر اسلام(ص) نشود لذا سیره پیامبر(ص) را به طور کامل آموخت و بسیاری از آیات قرآن کریم را حفظ کرد  ۱۰ روز اول ماه رمضان را روزه می‌گرفت و با دوستان مسلمانش افطار می‌کرد.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار