تاریخ انتشار :

نظرسنجی ،سازمان سوشبل ارث

تسهیلات حلال اندک کشورهای غربی برای مسافران مسلمان

در یک نظرسنجی که توسط سازمان سوشبل ارث، یک سازمان ارائه دهند اطلاعات مسافرتی اسلامی انجام شد، بیش از ۶۱ درصد بر این باور بودند که کشورهای غربی تسهیلات اسلامی و حلال کمی برای گردشگران و مسافران مسلمان ارائه می دهند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  گردشگران مسلمانی که در یک نظرسنجی شرکت کرده اند اعلام کردند که کشورهای غربی باید تسهیلات اسلامی و حلال بیشتری برای گردشگران و مسافران مسلمان ایجاد کنند.

 به نقل از رسانه های گردشگری و سفر در جهان، جمعا ۳۵ هزار گردشگر مسلمان در یک نظرسنجی اخیر توسط سازمان «سوشبل ارث»، یک سازمان ارائه دهنده اطلاعات مسافرتی اسلامی بین المللی شرکت کرده و دیدگاه ها و نظرات شان را در خصوص شرایط کشورهای غیراسلامی برای سفر مسلمانان ارائه دادند.

براساس این نظرسنجی، ۶۱٫۳ درصد از مسلمانان معتقد بودند که کشورهای غیراسلامی و غربی باید شرایط اسلامی و حلال از جمله ایجاد غذاخوری های حلال، هتل ها و به ویژه مساجد را افزایش دهند. ۵۵٫۲ درصد نزدیک بودن به رستوران های حلال را ترجیح می دادند و در این میان ۱۴% نیز خواستار ایجاد استخرهای شنای خصوصی شدند.

براساس نتایج جالب دیگری که در این نظرسنجی به دست آمد، تقریبا بیش از ۷۸% پاسخ دهندگان گفتند که ترجیح می دهند همراه با خانواده به سفر بروند و سفرهای غیرخانوادگی در جامعه مسلمانان از کمترین طرفدار برخوردار بودند. در این میان تنها ۱٫۵% گفته بودند که تصمیم انتخاب مقصد سفر به عهده فرزندانشان است.

عمر احمد مدیر این گروه اطلاعاتی مسافرتی با تاکید بر اهمیت این نظرسنجی گفت: ما احساس کردیم نیاز زیادی هست که خواسته ها و نظرات گردشگران مسلمان را درک کنیم. بازار گردشگری حلال و اسلامی در حال حاضر از وضعیت کوچک و محدود گذشته خارج شده و هم اکنون به یک بازار قابل توجه و سودآور تبدیل شده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار