تاریخ انتشار :

کلیسای شهر میسولا در مونتانا

مراسم «بزرگداشت هفته اسلام» با هدف گسترش مدارا و درک متقابل اسلامی

کلیسای شهر میسولا در مونتانا، این هفته میزبان مراسم «بزرگداشت هفته اسلام» بود که در آن با توزیع غذاهای سنتی اسلامی در میان مردم سعی در از بین بردن کلیشه های ضداسلامی دارد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان  به نقل از aboutislam، کلیسای شهر میسولا درایالت مونتانای آمریکا، اخیرا میزبان مراسم «بزرگداشت هفته اسلام» بوده است. این هفته که از دوشنبه ۹ آوریل آغاز شده به هدف گسترش مدارا و درک متقابل اسلامی با استفاده از توزیع غذا میان مردم برگزار می شود.

این جشن برای دومین سال متوالی توسط جامعه مسلمانان آمریکایی در میسولا برپا می شد که در آن غذاهای متعلق به فرهنگ های مختلف اسلامی برای حاضرانی که در کلیسا تجمع کرده بودند داده شدند.

جمال رحمان یک امام جماعت از سیاتل که در این باره اظهار نظر می کرد گفت: ایجاد این روابط شخصی میان مردم ضروری است. ما می توانیم با وجود اختلافات مان در کنار هم زندگی کنیم. مردم به تدریج متوجه خواهند شد که می توانند تنوع میان همدیگر را درک کرده و جشن بگیرند.

رحمان که خودش مراسم مشابهی را در مسجد برگزار می کرده و همراه با علمای دینی و رهبران مذهبی کلیساها و کنیسه ها نشست های میان  ادیانی متنوعی داشته، برای صحبت و برگزاری کلاس های آموزشی در این گردهمایی دعوت شده است.

وی در ادامه در حالی که امیدوارانه به این هفته به عنوان یک شیوه میان ادیانی موثر در نابودی کلیشه های ضدمذهبی اشاره می کرد گفت: یک نظرسنجی اخیر نشان داده که ۶۰% آمریکایی ها نمی خواستند مسجد در ایالت شان باشد. شگفت انگیز اینکه که بیشتر کسانی که چنین نظراتی را داده اند تاکنون یک بار هم هرگز یک مسلمان از نزدیک ملاقات نکرده اند!

وی  افزود: چنین دورهمی هایی به مردم کمک می کند که نسبت به نیازهای همدیگر آگاه شوند. و همدیگر را بهتر بشناسند. بیشتر اختلافات هر چند به نظر می رسد که در اثر تفاوت های مذهبی ایجاد شده باشند اما ریشه آن ها عملا پول و قدرت است. ما در پی یافتن چیزی در میان شاخه ها و برگ ها هستند که در حقیقت در ریشه ها پنهان شده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار