تاریخ انتشار :

هیئت انصارالمهدی اتریش

انگیزه تاسیس هیات انصار المهدی این بود که شیعیان اتریش زیر یک پرچم قرار بگیرند

مدیر و موسس هیئت انصار المهدی در وین، پایتخت اتریش این هیئت را مرکز اتحاد و کانون قرآنی جوانان مسلمان توصیف کرد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) رحمت الله نوری، بنیانگذار و مسئول هیئت انصارالمهدی اتریش  گفت: سه سال است که در اتریش هستم و هیئت را سال ۲۰۱۵ در ماه محرم تاسیس کردم و انگیزه تاسیس آن این بود که شیعیان اتریش زیر یک پرچم قرار بگیرند و فرقی نمی کند افغانی، ایرانی، سیاه یا سفید باشند، اما مهم این است که همه زیر یک پرچم باشند.

 


وی افزود: در حال حاضر در هیئت آموزش قرائت قرآن، احکام و برنامه‌های مناسبتی داریم و برنامه آموزش قرائت قرآن به صورت هفتگی روزهای جمعه برای نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

نوری اظهار کرد: تقریبا هفت ماه است که کلاس های آموزش قرآن را شروع کرده و ۳۲ دانش آموز داریم اما هنوز مسابقه قرآنی برگزار نکرده‌ایم.

هیئتی بدون حامی

نوری در مورد وضعیت حمایت از هیئت انصارالمهدی گفت: این هیئت وابسته به هیچ سازمانی نیست و حتی در زمان تاسیس مکان خاصی نداشتیم و یک نفر مکانی برای برای برگزاری برنامه‌ها در اختیار هیئت قرار داده که آن هم مشکلات خاص خودش را دارد و در اصل این هیئت هیچ حمایت کننده‌ای ندارد.

نوری با انتقاد از میزان استقبال از برنامه‌های هیئت گفت: برخی مسلمانان اتریش نه تنها از برنامه‌های هیئت استقبال خوبی نمی‌کنند بلکه سنگ اندازی هم می کنند و با اینکه کلاس‌های ما رایگان است اما والدین مسلمان استقبال زیادی ندارند.

وی افزود: علاوه بر ارائه خدمات آموزشی رایگان خدمات حمل و نقل هم برای دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم بدین صورت که بعد از اتمام کلاس، دانش آموزان را به منازل خود می رسانیم اما با این حال خانواده های مسلمان در تشویق کودکان خود جهت شرکت در این کلاس‌ها کوتاهی می‌کنند.

نوری تصریح کرد: دین اسلام در میان مسلمانان اتریش بسیار غریب مانده و حتی علمای مسلمان نیز در این کشور به فکر تبلیغ اسلام نیستند.

اهمیت هیئت انصارالمهدی در اتریش

نوری در مورد اهمیت این هیئت در یک کشور اروپایی گفت: قبلا هیئتی به نام هیئت علی اکبر (ع) در مرکز امام علی (ع) در وین بود که به صورت خانوادگی مدیریت می‌شد که تصمیم گرفتیم هیئتی تاسیس کنیم که متعلق به همه قوم ها و نژادها و عموم مردم باشد.

وی افزود: هیئت با حضور سه چهار نفر آغاز به کار کرد اما اکنون تنها در جلسات هفتگی صد الی ۱۵۰ نفر که بیشتر از قشر جوانان هستند، حضور پیدا می کنند. البته در مناسبت ها تعداد شرکت کنندگان به ۴۰۰ الی  ۵۰۰ نفر نیز می‌رسد.

نوری تاکید کرد: متاسفانه بزرگترها اصلا توجهی به آینده معنوی جوانان خود ندارند تا زمانی که مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید اما راه درست این است که از دوران کودکی، آن‌ها را با هیئت های مذهبی آشنا کنند.

وی توصیه کرد خانواده‌های مسلمان فرزندان خود را به هیئت‌های مذهبی بفرستند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار