تاریخ انتشار :

بنیاد اسلامی «السلام»زیمبابوه

هدف اصلی تشکیل بنیاد اسلامی؛ «السلام»توانمند‌سازی زنان مسلمان

بنیاد اسلامی «السلام» مرکزی فعال در زیمبابوه است که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران فعالیت‌هایی ویژه‌ای را برای بانوان اجرا می‌کند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در زیمبابوه؛ به مناسبت ایام میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) رضا عسگری، رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در زیمبابوه، (۱۹ اسفند ماه) در جمع بانوان بنیاد اسلامی « السلام» حضور یافته و با آنان به گفتگو پرداخت.

در ابتدای این دیدار «ابویوسف»، عضو هیئت مؤسسین بنیاد ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از رایزنی فرهنگی به خاطر توجه و اهتمام به گروه‌های مسلمان علاقمند به یادگیری معارف اهل البیت(ع) به نحوه شکل‌گیری و استمرار فعالیت‌های این بنیاد جدید التأسیس پرداخت و اهداف آن را برشمرد.

وی گفت: هدف اصلی تشکیل این گروه توانمند‌سازی زنان مسلمان از طریق آموزش و تعلیم معارف برای مواجهه با مشکلات و سختی‌های مادی و معنوی زندگی بوده است که خوشبختانه با استقبال و حمایت بسیار خوبی از سوی رایزنان پیشین فرهنگی مواجه بوده‌ایم و تاکنون توانسته‌ایم به کار خود ادامه دهیم و امیدواریم با مدیریت جدید رایزنی بتوانیم همچنان به فعالیت خود ادامه داده و به پیش برویم.

سپس «حبیبه» از دیگر اعضای این تشکل با برشمردن موانع و مشکلات موجود گفت: شرایط زندگی در کشور زیمبابوه از همیشه سخت‌تر شده است و برای اعضای این تشکل که بیشتر از زنان نان‌آور خانه و ایتام تشکیل شده، تأمین مایحتاج اولیه زندگی کاری بسیار دشوار است.

وی در ادامه افزود: حالا فرض کنید که زنی که نان‌آور یک خانواده چند نفره است و مثلاً به سبب بیماری و یا بیکاری شوهرش یک تنه بار خانواده را به دوش می‌کشد چگونه می‌تواند در کلاسها حضور به هم رساند در حالی که حتی کرایه وسیله نقلیه را برای آمدن و بازگشتن به خانه ندارد.

پس از معرفی اعضای هیئت مدیره این بنیاد، رضا عسگری، رایزن فرهنگی، ضمن تایید این حرکت ارزشمند در راستای توانمند سازی بانوان مسلمان، آن را گامی به سوی ایجاد خانواده‌ای مستحکم‌تر، فرزندانی تحصیلکرده‌تر و در نهایت نسل‌های برتر، جامعه‌ای فرهیخته‌تر و افرادی سودمند‌تر برای جامعه و نسل‌های بعدی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث ثقلین به تشریح این روایت متواتر در میان اهل تسنن و تشیع پرداخت و گفت: با توجه به اشاره رسول گرامی اسلام به همراهی این دو ثقل بزرگ اسلام(قرآن و اهل بیت پیامبر) می‌توان دریافت که تمسک همگن و همیشگی به این دو پدیده مبارک می‌تواند مایه سعادت و رستگاری مسلمانان باشد.

بخش بعدی این دیدار به پیشنهاد رایزن فرهنگی به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد. وی در پاسخ به یکی از سؤالات در مورد تفاوت‌های میان تشیع و تسنن گفت: تفاوت میان این مذاهب اسلامی هرچه که باشد در جهان معاصر و وضعیت فعلی مسلمانان که شدیداً نیازمند وحدت و یگانگی هستند، به اندازه مشترکات این دو مذهب که همانا اعتقاد به وحدانیت خداوند بزرگ و نبوت پیامبر رحمت محمدبن عبدالله(ص) و بسیاری مشترکات دیگر است دارای اهمیت و ارزش نیست.

وی افزود: اگر شما به کلام وحی توجه کنید آنجا که پیامبر را مورد خطاب قرار داده و می فرماید: «به پیروان ادیان دیگر بگو بیایند بر روی کلامی که میان ما و شما مشترک است و آن پرستش خداوند و شریک قرار ندادن برای اوست با هم جمع گردیم» به اهمیت توجه به مشترکات به جای اختلافات پی می‌بریم.

عسگری در بخش آخر سخنان خود با تکیه بر کارآموزی و کسب مهارت‌های فردی برای درآمد‌زایی، اظهار امیدواری کرد که بتواند در حد مقدورات شرایط مناسب‌تری برای رشد بانوان واعضای بنیاد السلام فراهم کند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار