تاریخ انتشار :

به همت هیئت بانوان جنبش انصار الله یمن

سمینار «حضرت زهرا(سلام الله علیها)، الگوی زنان یمن»

سمینار فرهنگی سیاسی آموزشی «حضرت زهرا(س) الگوی تربیت قرآنی» به همت هیئت بانوان جنبش انصار الله یمن در شهر صنعا، پایتخت این کشور برگزار شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از روزنامه الندی؛ این سمینار  دیروز (۱۳ اسفندماه) در آستانه ۸ مارس(روز جهانی زن) و فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) برگزار شد و شامل سه بخش بود که بخش نخست آن با عنوان «زهرا(س)، الگوی زنان یمن» در ارتباط با زندگی‌نامه حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش ایشان در تبلیغ اسلام و مبارزه با ظلم، توسط أخلاق شامی عضو دفتر سیاسی انصارالله ایراد شد.

وی با بیان این که پایداری بانوان یمنی در برابر حملات دشمنان نشان از آگاهی و اطمینان آنها به پیروزی حق دارد، تاکید کرد: بانوان یمن با بیداری خود و اقتدا به سید زنان عالم، اسطوره‌ای جاودان را رقم خواهند زد.

بخش دوم این سمینار توسط خالق العمدی و با عنوان «الگوی مطلوب» ایراد شد که به ضرورت رجوع زن مسلمان به الگوی حقیقی و تمسک به الگوهای بزرگ و در رأس همه آنها حضرت فاطمه(س) پرداخت.

وی در سخنانی بر ضرورت اهتمام اهل علم و پژوهشگران به اظهار مواضع حضرت زهرا(س)، مشارکت ایشان در حل بحران‎های مختلف، تلاش برای یاری اسلام و نحوه تربیتشان به عنوان پیامی برای زنان مسلمان در مقابله با تجاوزگران به ویژه در شرایط کنونی و جنگ ظالمانه سعودی ـ آمریکایی تاکید کرد.

«حضرت زهرا (س)، الگوی ما در فداکاری» عنوان بخش سوم این سمینار بود که توسط «حوریه ستین»، از بانوان فعال انصارالله ایراد شد و وی در این بخش در ارتباط با نیاز زن یمنی در سایه دشمنی ظالمانه به الگویی در قهرمانی، صبر، فداکاری و ایثار سخن گفت و حضرت زهرا(س) را بهترین الگو توصیف کرد.

 وی با اشاره به این که همه مراحل زندگی حضرت زهرا(س) حاوی درس‎ها و آموزه‎های تربیت قرآنی است، تصریح کرد: زهرا(س) با ارزش‎های خود همه معانی انسانی، فضل و کمال بشری را به تصویر کشیده است.

همچنین ابتسام محطوری، دبیر بخش هماهنگی هیئت بانوان انصارالله در  افتتاحیه این سمینار از پایداری بانوان یمن در رویارویی با دشمن و نقش فعال آنها در برگزاری سمینارها، راهپیمایی‌ها، پر کردن جبهه‌ها از مردان، غذا و امکانات و محکوم کردن جنایات جنگی قدردانی کرد.

وی توضیح داد: پایداری زنان یمن، مسئولیت پذیری دینی و ملی آنها در دوران جنگ نشانگر تمسک به دین خود و درس گرفتن از زندگی فاطمه زهرا(س) است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار