تاریخ انتشار :

آنه ماری شیمل

استاد دانشگاه هاروارد و اسلام‌پژوه و شرق‌شناس آلمانی

ماری معتقد بود که شیعیان بر خلاف آنچه علیه آنان ادعا می‌شود، سنت پیامبر را زیر سؤال نمی‌برند و حتی بیشتر از اهل سنت آن را تصدیق می‌کنند

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  «آنه ماری شیمل» در ۷ آوریل سال ۱۹۲۲م(اردیبهشت ۱۳۰۱هـ.ش)، در «ارفورت»، جایی در آلمان امروزی که در آن روزگار، بخشی از جمهوری مستقل «وایمار» بود، به دنیا آمد.

کانال تلگرام فُطرس مدیا(مرکز سینمای مستند اسلامی) با انتشار کلیپی درباره این اسلام‌شناس آلمانی آورده است: «آنه ماری شیمل»، اسلام‌پژوه و شرق‌شناس آلمانی بود که از ۱۷ سالگی تحصیلات خود را در رشته‌های زبان و ادبیات عرب و علوم انسانی آغاز کرد.

آنه ماری شیمل دارای چندین دکترا در حوزه تاریخ ادیان و استاد دانشگاه هاروارد بود، این بانوی آلمانی تصویر اروپا از اسلام را مخدوش و تحریف‌شده می‌دانست.

همچنین معتقد بود که شیعیان بر خلاف آنچه علیه آنان ادعا می‌شود، سنت پیامبر را زیر سؤال نمی‌برند و حتی بیشتر از اهل سنت آن را تصدیق می‌کنند.

شیمل بخش‌هایی از دعاهای صحیفه سجادیه را به آلمانی ترجمه و منتشر کرد و بر این باور بود که ادعیه اسلامی همچون صیحفه سجادیه برای مردم غرب کارساز است.

آنه ماری شیمل در ۲۶ ژانویه ۲۰۰۳ درگذشت. این حدیث امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) «النّاس نیام، فاذا ماتوا انتبهوا؛ مردم خوابند و چون بمیرند، بیدار می‌شوند» بر سنگ مزار او نقش بسته است.

<

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار