تاریخ انتشار :

شهر «رُستاق» عمان

برگزاری نمایشگاه «پیام اسلام» در عمان

نمایشگاه «پیام اسلام» در دانشکده علوم تربیتی شهر «رُستاق» عمان و به همت وزارت اوقاف و امور دینی این کشور افتتاح شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از پایگاه خبری shabiba.com؛ این نمایشگاه شامل ۲۴ تابلوی هنری از آثار خوشنویسی عربی، نسخ خطی و آثار چاپ شده است که تلاش‌های کشور عمان در زمینه نشر فرهنگ اعتدال و میانه‌روی و انتقال این تجربیات به سایر امت‌ها و ملل را به نمایش می‌گذارد.

تبیین جایگاه زن عمانی در گسترش فرهنگ میانه‌روی از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، فیلم کوتاهی از فعالیت‌های پیشین و اهداف آن پخش و مشاور دفتر وزیر اوقاف و امور دینی عمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

همچنین در حاشیه نمایشگاه پیام اسلام، کارگاه آموزشی با عنوان «تسامح از حرف تا عمل» با هدف تبیین اهتمام قرآن کریم به این موضوع و تبیین قواعد اساسی که اسلام برای مواجهه با مشکلات ترسیم کرده است، توسط سعید معمری؛ مشاور دفتر وزیر اوقاف و امور دینی عمان برگزار شد.

وی در این کارگاه افزود: اسلام بر تقویت و حمایت از ارزش‌های تسامح در جامعه از طریق اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و کنارزدن تعصب و ضرورت وجود نیروی بازپس زننده تسامح تأکید می‌کند.

شایان ذکر است که نمایشگاه پیام اسلام تا کنون در ۱۱۵ پایتخت در سراسر جهان و به ۲۶ زبان مختلف برگزار شده و نخستین دوره آن در سال ۲۰۱۰ میلادی در آلمان افتتاح شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار