تاریخ انتشار :

سازمان خیریه اعتماد «ولایت»

تبدیل یک کافه قدیمی درآکسفورد انگلیس به مرکز اسلامی

یک کافه قدیمی با نام “سامرست هاوس” در آکسفورد قرار است به زودی توسط سازمان خیریه اعتماد ولایت به یک مرکز اجتماع و آموزشی اسلامی تبدیل شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  کافه ای قدیمی و خالی از سکنه در آکسفورد انگلستان قرار است به زودی به یک مرکز اسلامی تبدیل شود. سازمان خیریه اعتماد «ولایت» که در آکسفورد واقع شده از طرح اجاره سامرست هاوس، آخرین کافه در روستای مارستون در آکسفورد و تبدیل آن به یک مرکز اجتماعی اسلامی خبر داد.

ماری کلارکسون، نماینده شورای شهر آکسفورد در این باره گفت: این بنیاد قصد دارد کافه سامرست را به یک کافه خانوادگی و مرکزی برای فعالیت های فرهنگی اجتماعی دارای دفاتر و کلاس های آموزشی در طبقه بالا تبدیل کند.

این ساختمان که هم اکنون خالی از سکنه می باشد قرار است به زودی به عنوان یک مرکز آموزشی اسلامی و کافه خانوادگی افتتاح شود.

دکتر کلیر الموعودین، مدیر این پروژه گفت: ما معتقدیم که این طرح از ارزش اجتماعی برخوردار بوده و مردم از آن حمایت خواهند کرد. صاحب این کافه می تواند آن را به هر کسی که دلش بخواهد اجاره دهد.

وی در رابطه با برخی نگرانی ها افزود: ما پیش از آنکه طرح مان را به صورت اجرایی دربیاوریم قصد داریم با همسایگان، اعضای شورای شهر و دیگر گروه های اجتماعی در این باره مشورت داشته باشیم. ما همچنین یک جلسه عمومی در این رابطه برگزار می کنیم و نظرات مردم در خصوص طرح را جویا خواهیم شد.

دکتر الموعودین در ادامه از تمامی مردم محلی خواسته نظرات و انتقادات منطقی و وارد به این طرح را به ایمیل اعتماد ولایت ارائه دهند. براساس سایت این سازمان، هزینه اجاره و نخستین سال فعالیت این مرکز اجتماعی چیزی در حدود ۲۱۰ هزار یورو خواهد بود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار