تاریخ انتشار :

رئیس سازمان گردشگری روسیه

توجه روسیه برای جذب گردشگران کشورهای اسلامی

رئیس سازمان گردشگری روسیه تاکید کرد که کشورش در آینده به یک مقصد توریستی جذاب برای گردشگران مسلمان تبدیل می شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «اولگ سافونوف»، رئیس سازمان گردشگری این کشور (Rosturizm) روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش به سنت های اسلامی توجه می کند و در آینده به یک مقصد توریستی جذاب برای گردشگران کشورهای اسلامی تبدیل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سافونوف در گفت و گو با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: کشورهای اسلامی در میان بازارهای بالقوه در زمینه توسعه گردشگری در کشور ما هستند، نسل کنونی مسلمانان به طور فعال به سراسر جهان سفر می کند و بنا بر پیش بینی های کارشناسان نیز تا سال ۲۰۲۰، شمار پیروان اسلام که به خارج از کشور خود سفر می کنند به ۱۵۶ میلیون گردشگر افزایش خواهد یافت به گونه ای که حجم بازار گردشگری اسلامی به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

این در حالی است که بر اساس آمارهای اولیه سازمان گردشگری روسیه، در سال گذشته میلادی نزدیک به ۹٫۵ میلیون گردشگر از کشورهای اسلامی از این کشور بازدید کردند.

لازم به ذکر است که در «شاخص جهانی گردشگری اسلامی» صادره از شرکت های «ماستر کارد» و «کرسنت ریتینگ» برای سال گذشته میلادی، روسیه با پنج پله صعود در میان ۱۳۰ کشور در جایگاه ۴۴ جای خوش کرد تا از برخی کشورهای توریستی از قبیل چین، کانادا، سوئیس، سوئد و نروژ پیشی گرفته باشد.

منبع: شفقنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار