تاریخ انتشار :

آستان قدس رضوی

بانوی رهیافته انگلیسی، آزادانه حجاب را برگزیدم زیرا به خدا اعتقاد دارم

در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی هنرشناس انگلیسی با حضور در دفتر مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به دین مبین اسلام مشرف شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   در ابتدای این مراسم رئیس اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: با توجه به همزمانی ایام فاطمیه و قرار گرفتن در معنوی‌ترین مکان، این انتخاب بزرگ بدون تردید نشات گرفته از عنایات و توجه اهل بیت علیه السلام است.


حسن غلامپور، افزود: اسلام دینی است که همه به آن نیاز دارند و افراد بیشماری هستند که هنوز آن را نیافته‌اند و به دنبال آن می‌گردند.
وی افزود: در آموزه‌های دین اسلام فرد تازه مسلمان همچون انسان تازه متولد شده‌ای است که عاری از هرگونه گناه و ناپاکی است و شما در این لحظه همچون کودک تازه متولد شده هستید که مورد توجه خاص ربوبیت قرار گرفته‌اید.
این بانوی تازه مسلمان که در مقطع دکتری هنر اسلامی- ایرانی و در رشته نسخ خطی و شاهنامه شناسی تحصیل می‌کنند، گفت: پس از سالها پژوهش و تحقیق و بدور از هرگونه تعصب، دین ناب و اصیل اسلام را از برترین و کامل‌ترین دین‌ها یافتم.
این بانوی تازه مسلمان تصریح کرد: خوشبختانه بیشتر اساتید ما اذعان دارند که اسلام دین خشونت و ترور نیست و بسیاری از آنان تحت تأثیر فرهنگ، دین و معماری اسلام قرار گرفته‌اند.
او افزود: اسلام دینی است که در سراسر جهان نفوذ پیدا کرده و توانسته تفکرات و باورها و ارزش‌های خود را در بین ملل و مردم ترویج دهد و توانسته در طول چند قرن تمدنی عظیم و بی نظیر را در منطقه وسیعی از جهان به وجود آورد.
وی همچنین با اشاره به هجمه‌های غرب علیه مسلمانان تصریح کرد: متاسفانه اکثر کشورهای اروپایی در برابر مسئله حجاب و پوشش زنان مواضع سخت‌گیرانه‌ای دارند و مسلمانان را تحت فشارهای سختی قرار داده‌اند.
این بانوی انگلیسی تصریح کرد: اما با توجه به تمام این فشارها آزادانه حجاب را برگزیدم زیرا به خدا اعتقاد دارم.
او که معماری مسجد گوهرشاد را سرشار از شکوه و عظمت هنرمندان مسلمان دانست و افزود: هنر کاشی کاری، آیینه کاری و خطاطی این بنا تجلی هنر ناب مسلمانانی است که آثار خود را وقف دین و اسلام کردند.
او افزود: در مورد امام رضا علیه السلام مطالعه اندکی داشته ام اما بسیار علاقه دارم تا نسبت به ایشان تحقیق کنم.
منبع:آستان نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار