تاریخ انتشار :

طاهره رحمان

نخستین گوینده محجبه در شبکه آمریکایی

یک شبکه آمریکایی برای نخستین بار با حضور یک گوینده محجبه بر پرده تلویزیون برای ارایه خبر موافقت کرد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از « aboutislam»، به گفته ایستگاه غربی ایلینوی آمریکا، مسلمان محجبه آمریکایی پس از آنکه به عنوان خبرنگار تمام وقت در یکی از شبکه های اصلی خبری در تلویزیون به کار گرفته شد در ایالات متحده تاریخ ساز شد.

طاهره رحمان در این باره گفت:من تا به حال هیچ کس را به لحاظ پوشش ،شبیه خودم در تلویزیون ندیده بودم بنابراین فکر نمی کردم چنین موقعیتی برایم به وجود بیاید.

علاقه طاهره به اخبار تلویزیون از یک سال پیش آغاز شد.پس از سال ها ممنوعیت از کار در شبکه های خبری،طاهره تصمیم گرفت به عنوان تولید کننده خبر در پشت صحنه کار کند.

او در اوقات بیکاری اش هم بر روی مهارت های گزارشگری کار می کرد تا اینکه در نهایت مهارتش مورد توجه شبکه چهار محلی قرار گرفت و مسئولان این شبکه تصمیم گرفتند او را به عنوان گزارشگر خبری استخدام کنند.

او اولین مسلمان محجبه است که موفق به رسیدن به چنین موقعیتی در تلویزیون ملی آمریکا شده است.

مجله آمریکایی «ادویک» اعلام کرد: «طاهره رحمن» مسلمان محجبه آمریکایی به عنوان گوینده  اخبار در شبکه های تلویزیونی آمریکا فعالیت خواهد کرد.

این مجله اعلام کرد: طاهره در ایستگاه تلویزیونی «WHBF» وابسته به شبکه آمریکای «سی بی اس» به گویندگی اخبار می پردازد.

این مجله تاکید کرد: طاهره در این شبکه به عنوان تهیه کننده اخبار همکاری می کرده است، اما تلاش کرده است تا در پرده تلویزیون به گویندگی اخبار اقدام کند.

ادویک اعلام کرد: آرزوی طاهره هفته گذشته محقق شد و مسئولان  «WHBF» موافقت کردند تا وی با داشتن حجاب به گویندگی بپردازد.

طاهره پیش از این در مصاحبه ای اعلام کرده بود که به هیچ وجه فکر نمی کنم که به زودی این امر محقق شود و هیچ دیگری شبیه من در پرده تلویزیون آمریکا باشد.

وی با اشاره به مشکلاتش در این زمینه گفت: تعدادی کارگردان خبر با حضور من بر روی پرده تلویزیون با داشتن حجاب مخالفند.

طاهره گفته بود که مطمئن هستم که روزی خواهد آمد که یکی به من این فرصت را خواهد داد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار