تاریخ انتشار :

قابلیت نمایش آیات قرآن به صورت روزانه

افزونه قرآنی گوگل کروم

افزونه قرآنی گوگل کروم با عنوان «Quran Tab»، افزونه‌ای ساده برای نمایش آیات قرآنی به‌صورت روزانه به همراه برخی دیگر از امکانات و قابلیت‌های مختلف است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از پایگاه خبری akhbarak.net؛ افزونه قرآنی گوگل کروم قابلیت نمایش آیات قرآن را به صورت روزانه دارد.

از جمله کاربردهای دیگر این افزونه، نمایش ترجمه آیات به زبان انگلیسی و امکان یادگیری این زبان می‌توان اشاره کرد.

همچنین ارائه اوقات پنجگانه نماز بر اساس منطقه محل سکونت از دیگر مشخصه‌های این افزونه به شمار می‌رود.

انتخاب تصویر پس زمینه، چینش خودکار تصویر پس زمینه، نمایش گزارش‌های هواشناسی، انتخاب موقعیت سکونت، تنظیم زبان ترجمه آیات، تنظیم دستی نمایش اوقات نماز از دیگر امکانات این افزونه است.

 انتخاب آیات مورد علاقه و بوک‌مارک کردن آیات و مشاهده علاقه‌مندی‌ها در سمت راست تصویر این افزونه، قابل استفاده برای کاربر است.

این افزونه قابلیت تنظیم دستی براساس علاقه‌مندی‌های کاربر را داشته به نحوی که با بازکردن هرباره این مرورگر یا بازکردن هر تَب جدید، این مرورگر می‌تواند آیات را به نمایش درآورد.

 کاربران می‌تواند با مراجعه به بخش تنظیمات مرورگر خود و جست‌وجوی عنوان «Quran Tab» این افزونه را به راحتی نصب کنند.

افزونه (به انگلیسی: Extension)، برنامه‌ای در یک پرونده است که برای افزایش قابلیت‌ها یا داده‌های موجود در یک برنامه پایه‌ای‌تر استفاده می‌شود. در واقع نوعی فهرست دستورهایی است که به صورت مستقیم در برنامه شامل می‌شود. هنگام نصب آن احتمالاً خواسته می‌شود که یک یا چند مرحله برای تکمیل نصب پیموده شود که گاه نیز به صورت خودکار این مراحل انجام می‌شود. گاه این عبارت اغلب به غلط با افزایه اشتباه گرفته می‌شود. افزونه و افزایه هر دو نوعی از برافزا هستند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار