تاریخ انتشار :

هلیمی گوبو سورا (رابعة)، بانوی اتیوپیایی

بانوی اتیوپیایی رهیافته ای که مردم روستای خود را مسلمان کرد

هلیمی گوبو سورا (Halimi Gobo Sora) بانوی اتیوپیایی است که پس از مسلمان‌شدن، تلاش کرد تا با تبلیغ دین اسلام، اهالی روستای محل زندگی خود را نیز مسلمان کند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری yenisafak.com؛ این بانوی اتیوپیایی که پس از تشرف به اسلام نام خود را به «رابعه» تغییر داده، مادر ۵ فرزند است که در روستای «سیمو» از توابع شهر «یابیلو» اتیوپی زندگی می‌کند.

هلیمی گوبو سورا که دین مسیحیت او را اقناع نمی‌کرد، به روستای مسلمانی که کیلومترها با روستای خود فاصله داشت، رفت و خواستار آشنایی با دین اسلام شد.

وی که پس از مسلمان‌شدن، نام خود را به «رابعه» تغییر داد، تبلیغ اسلام را از خانواده و نزدیکان خویش آغاز کرد و آنان را به دین اسلام دعوت کرد.

پس از آن‌که نزدیکان و خانواده او به دین اسلام تشرف پیدا کردند، وی تبلیغ اسلام را در سطح روستای خود آغاز کرده است.

رابعه می‌گوید: «گروه‌های تبلیغی مسیحیت که به برای تبلیغ دین خود به این مناطق می‌آیند، رفتار ناشایست و غیراخلاقی از خود نشان می‌دهد، این در حالی است که این گونه رفتارهایی هرگز از مسلمانان سر نمی‌دهد».

وی علت اسلام‌آوردن خود را اهتمام مسلمانان به اخلاق کرده عنوان کرده و آرزو دارد تا اهالی روستای خود در سایه امنیت و با شرافت زندگی کنند.

گفتنی است، اِتیوپی (با نام تاریخی حبشه) کشوری محصور در خشکی واقع در شاخ آفریقا است و دهمین کشور بزرگ آفریقا به پایتختی «آدیس آبابا» است. براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، ۳۳ درصد جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار