تاریخ انتشار :

آشنایی با علما

امام خمینی (ره)

این همسایه ها با این رفت و آمدهای زیاد و شلوغی ها (به خاطر حضور ایشان در آن مکان)، خیلی اذیت شده اند، بهتر است هدیه هایی برایشان بفرستیم، از قول من هم معذرت بخواهید

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )
تولد حضرت مسیح علیه السلام نزدیک بود، امام فرمودند: «این همسایه ها با این رفت و آمدهای زیاد و شلوغی ها (به خاطر حضور ایشان در آن مکان)، خیلی اذیت شده اند، بهتر است هدیه هایی برایشان بفرستیم، از قول من هم معذرت بخواهید». برادرها رفتند و چند جعبه شیرینی و شکلات تهیه کردند و آوردند، امام سؤال کردند: «چی تهیه شده؟» بسته ها را به امام نشان دادند، امام فرمودند: «خارجی ها به گل زیاد علاقه دارند، چند شاخه گل هم برایشان بفرستید».

همچنین امام دستور دادند که هدایایی را که از ایران آورده اند، مثل: گز، آجیل، شیرینی و…، بین اهالی نوفل لوشاتو تقسیم کنند. ما آن شب شیرینی ها و گزها را تقسیم کردیم و در کنار هریک از بسته ها یک شاخه گل گذاشتیم و هر چند نفر به طرفی رفتیم. من آن چند جایی که رفتم، دیدم مردم خیلی متعجب شده اند و حتی برخی گریه می کردند؛ زیرا آنان چنین عواطفی را حتی از پدر و مادر خود ندیده اند تا چه برسد به اینکه یک رهبر مسلمان ایرانی که شب میلاد حضرت مسیح علیه السلام اینچنین کند.یکی از خانه های همسایه خانمی در را باز کرد، وقتی هدیه حضرت امام را به او دادیم، چنان هیجان زده شده بود که قطرات اشک از چهره اش فرو ریخت.

به دلیل حضور جمعیت زیاد و رفت و آمد مداوم، امام خیلی سفارش کرده بودند مبادا حرکت یا رفتاری شود که همسایه ها که همه مسیحی بودند، ناراحت بشوند. در حقیقت، امام نسبت به رعایت آسایش و آرامش همسایگان شان بسیار مقید و مواظب بودند که مبادا همسایه ها از بابت جمعیت یا رفت و آمدی که به خانه ایشان می شود، ناراحت و اذیت شوند. این رعایت و اخلاق باعث شده بود، موقعی که امام می خواستند به ایران بیایند، همه اهل محل و مردم دهکده نوفل لوشاتو از دوری ایشان و رفتن شان ناراحت باشند. به همین دلیل مقداری از خاک فرانسه را به عنوان هدیه به امام دادند.


قدرت جذب و امید بخشی امام خمینی(ره)

یکی از شب ها در حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام، جماعتی از دانشجویان مسلمان اروپا برای دیدار با امام آمده بودند که ظاهر آنها، یک ظاهر ناپسندی در محیط آن روز بود؛ چه از نظر وضع و قیافه و لباس و چه از نظر طرز برخورد و صحبت؛ اما همه شاهد بودند که امام به گونه ای با آنان برخورد کرد که گویی با دوستان قدیمی اش نشسته و مشغول صحبت است. آنها آن چنان مجذوب امام بودند که پس از چند دقیقه صحبت، با یک دنیا نیرو، ایمان و امید، از کنار وی برخاستند.

زمانی که امام در پاریس بود، اغلب در آن جا دیده‌ می شد که او برای ۵ یا ۶ نوجوان دختر و پسر، جلسه ای ترتیب داده، با آنها صحبت می کند و برای آماده کردن و روشن کردن آنها، وقتی طولانی صرف می کند. گاهی انسان تعجب می کرد از این که مثلاً یک مرجع بزرگ، نشسته و برای عده ای نوجوان، اوضاع سیاسی را تحلیل و یا اسلام را تشریح می کند


نامه ی دانش آموزان سرخپوست امریکائی به امام_خمینی(ره) و پاسخ امام

کمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی، دانش آموزان سرخ پوست مدرسه مرکزی «اسپرینگ دال» در ایالت آرکانزاس آمریکا، نامه ای به حضور امام خمینی می نویسند و با ارسال یک جفت جوراب به عنوان هدیه از طرف دانش آموزان مدرسه، از امام می خواهند که یک شی خود را هر چند یک جوراب کهنه باشد به عنوان یادبود برای آنان ارسال دارد.

امام که از رنج و محرومیت سرخ پوستان که ساکنان اصلی آمریکا هستند، آگاه است، نامه ای پدرانه برای این مستضعفین محروم می نویسد و در ضمن به جای ارسال یک لباس کهنه که شاید در فرهنگ آنان بسیار با ارزش باشد، بلکه طبق نامه خودشان «از هر چیز دیگری برای ما با ارزشتر است» یک جلد کتاب برای آنان می فرستد که نشان دهنده تعالی و #ترقی انسان در مطالعه کتاب است نه در نگهداری یک لباس کهنه.

یک کتاب که شامل سخنان ارزنده وآموزنده بزرگ رهبر اسلام حضرت پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله) می باشد برای آنان می فرستد و آنان را در رسیدن به ارزشهای انسانی دعوت می کنند.

تهبه و تنظیم فهیمه قاسمی (انجمن شهید ادواردو انیلی)

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار